نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. اسفند 1394 - 15:15
پژمان نیک‌اقبالی در نشست استاني ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی كهگيلويه و بويراحمد با حضور مسئولان استاني و شهرستاني خواستار همکاری تمام دستگاه‌های عضو براي خدمات رساني به مسافران نوروزي شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی خواستار همکاری تمام دستگاه‌های عضو خدمات سفر شد و اظهار کرد: ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم هشدار دهنده نقاط حادثه‌خیز، پاکسازی نخاله‌ها و ایجاد نرخ مصوب برای جابه‌جای مسافران در ایام نوروز از وظایف راه و شهرسازی است.

 

وي گفت: حوزه بهداشت و درمان از حوزه‌های ضروری و پرکار در ایام نوروز است که سال گذشته عملکرد حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها و اورژانس‌های در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی رضایت‌بخش بود و در نوروز 95 هم انتظار داریم این بخش پای کار باشد و خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استفاده از امداد هوایی در استان گفت: استفاده از امداد هوايي در استان ما مورد نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی بتواند در مواقع ضروری از امداد هوایی استفاده کند.

 

نیک‌اقبالی هرگونه  حفاری در سطح شهرها و جاده‌های استان از 25 اسفند تا 15 فروردین را ممنوع دانست وتاكيد کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدامات لازم برای پاکسازی مناطق مختلف شهرها و روستاها به خصوص روستاهای هدف گردشگری را انجام دهند.

 

وي در زمينه همكاري ادارت مختلف براي ارائه خدمات بهتر به گردگشران و مسافران نوروزي در استان گفت: همه دستگاه ها و ادارات بايد براي پذيرايي و استقبال هر چه بهتر از مسافران نوروزي به استان و شهر هاي ما با هم همكاري كنند مخصوصاً در زمينه تبليغات اين همكاري ها بايد بهتر صورت گيرد و شهرداری‌ها نباید برای نصب تابلوها و بنرهای راهنمای گردشگران نوروزی محدودیتی ایجاد کنند و یا از دستگاه‌ها هزینه‌ای دریافت کنند.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه‌های استان آمار دقیق مسافران و گردشگران نوروزی را تنها از دبیرخانه ستاد به رياست آقاي باقري مديركل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان دریافت کنند تا از ارائه آمار متناقض خودداری شود.

 

وي بیان کرد: آموزش و پرورش متولی اسکان مسافران نوروزی است و میراث فرهنگی در این خصوص آموزش و پرورش را کمک و همراهی کند، همچنین جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بر تنظیم بازار شب عید و تأمین اقلام مورد نیاز نظارت داشته باشند.

 

نیک‌اقبالی بر مستندسازی اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز تأکید کرد و افزود: مستند سازي در زمينه عملكرد دستگاه هاي مختلف ضروري است كه از جهتي هم مي توانيم در بحث آسيب شناسي براي سالهاي بعد از اين اسناد استفاده كنمي و نقاط ضعف خود را از بين ببريم.

 

این مسئول با اشاره به نظارت شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها بر نرخ‌گذاری مکان‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند نظارت داشته باشند وحمل زباله‌ها به خصوص در مکان‌های که تجمع مسافران را داریم به صورت روزانه انجام شود.

 

وي خاطر ساخت: همچون تعطيلات نوروز 1394 اسکان چادرهای نماز، مجهز شدن نمازخانه‌ها به امکانات مورد نیاز و پخش اذان در دستور کار ادارات و دستگاه‌های متولی باشد، همچنین بانک‌ها مشکلات خودپردازها خصوصا در شهرستان‌های استان را رفع کنند تا مسافران در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند.

 

 

این مسئول با تأکید بر تهیه نقشه راهنمایی گردشگری برای مسافران و گردشگران در ایام نوروز افزود: بر روی این نقشه‌ها مکان‌های ویژه معلولان و جانبازان دیده شود تا اين افراد نيز بتوانند  براحتي از اين خدمات استفاده كنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی