نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. اسفند 1394 - 12:03
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از صدور 87 مجوز سقط جنین از ابتدای سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، کامروز امینی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 128 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره‌کل پزشکی قانونی استان پذیرش شده است که از این تعداد 87 مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد.

 

وی بیان کرد: برای تعداد 14 مورد مجوز سقط صادر نشد  همچنین 27 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به جهت عدم پیگیری مراجعین بایگانی شده است.

 

امینی تصریح کرد: آمار صدور گواهی سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته تعداد 93 مورد بوده است که در مقایسه با امسال 6.4 درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر دوره‌ای باشد.

 

وی عنوان کرد: در صورتی که مادر مهم‌ترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می‌سازد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

امینی اضافه کرد: باید توجه داشت که همه ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی‌شود و تنها ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی