نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. اسفند 1394 - 8:33
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
اجرای طرح قیام در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح قیام در روستاهای استان خبر داد و گفت: این طرح در دهه دوم فاطمیه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  سید الیاس چراغ‌زاده از اجرای طرح قیام در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: طرح «قیام» به منظور اجرای برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری نماز جماعت و برنامه‌‌های فرهنگی، مذهبی و نشست‌های مختلف دانش‌آموزی بیان تخصصی احکام برای روستاهای فاقد روحانی در استان برگزار می‌شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح قیام با همکاری حوزه علمیه در دهه دوم فاطمیه با اعزام روحانیون به روستاهای فاقد روحانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: روحانیون با حضور در مناطق روستایی که فاقد روحانی مستمر هستند علاوه بر اقامه نماز جماعت اهمیت نماز و ارزش این فریضه واجب را در ابعاد مختلف زندگی و تاثیر آن را در آرامش روح و روان انسان نهادینه می‌کنند.

 

چراغ‌زاده با اشاره به اجرایی شدن طرح قیام در سطح مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد و فراهم کردن رشد فکری و فرهنگی مردم تصریح کرد: تعداد روستاها و مناطقی که این طرح در آن اجرا خواهد شد مشخص نشده که طی چند روز آینده متعاقبا اعلام می‌شود.

 

این مسئول در ادامه برنامه‌ریزی برای احیای فریضه الهی نماز را وظیفه همگانی دانست و گفت: اگر فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه فراگیر شود و همه به سمت آن گرایش پیدا کردند قطعا دیگر مسائل و مشکلاتی که همه مسئولان و خانواده‌ها از آن گلایه‌مند هستند برطرف خواهد شد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات متعدد در حوزه فرهنگی از تشکیل کارگروه فرهنگی به میزبانی صدا و سیما و با حضور دستگاه‌های فرهنگی با محوریت ستاد اقامه نماز به منظور بررسی مسائل فرهنگی خبر داد و گفت: خوشبختانه همکاری دستگاه‌ها با ستاد اقامه نماز به عنوان نهادی فرهنگی نسبتا خوب بوده ولی برخی امور و برنامه‌ها باید نهادینه شوند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اعتبارات فرهنگی در دستگاه‌ها ناچیز بوده و جوابگو نیست، گفت: برای مقابله با هرگونه معضل و مشکل ابتدا باید در حوزه فرهنگ کار شود و اجرای هر برنامه‌ای به نوبه خود نیازمند اعتباراتی است.

 

چراغ‌زاده در پایان به برنامه‌های مهم که باید در راستای نهادینه کردن آن تلاش کرد اشاره داشت و گفت: باز بودن درب مساجد در مدت زمان بیشتر برای اقامه نماز و پخش اذان در تمامی مکان‌ها امری مهم و ضروری بوده که باید توجه جدی به این مهم شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی