نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. اسفند 1394 - 11:00
رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد از ثبت 2 هزار و 662 مورد واقعه ازدواج و رشد سه درصدی آن در بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، علی‌نقی عباسی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع چهارگانه اظهار کرد: آمار و اطلاعات صحیح و دقیق منشأ برنامه‌ریزی دقیق بوده لذا باید اهمیت ثبت به موقع وقایع اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

 

رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد بر ضرورت ثبت به موقع وقایع حیاتی تاکید کرد و گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت، دهیاری‌ها و بیمارستان‌ها مکلف به همکاری در ثبت به موقع وقایع حیاتی هستند.

 

عباسی با اشاره به اهمیت و نقش ثبت‌احوال در ارائه آمارهای حیاتی همکاری دیگر دستگاه‌ها امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی از اهمیت خاصی برخوردار است از این‌رو می‌طلبد خانواده‌ها همکاری و تعامل لازم با ماموران ثبت‌احوال در ثبت به موقع و سریع داشته باشند.

 

رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود به آمار چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق بویراحمد در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته آن اشاره کرد و گفت: پنج هزار و 197 مورد ولادت در سال 93 به ثبت رسیده که در سال جاری پنج هزار و 313 مورد واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/2 دهم درصد رشد داشتیم.

 

این مسئول در ادامه تعداد واقعه وفات در سال 93 را 749 مورد و در سال جاری 835 مورد عنوان کرد و گفت: با توجه به میزان آمار وفات در سال گذشته به نسبت مدت مشابه آن در سال جاری 11/5 درصد افزایش واقعه وفات را در بویراحمد شاهد بودیم.

 

وی میزان واقعه ازدواج به ثبت رسیده در سال گذشته بویراحمد را دو هزار و 579 مورد عنوان کرد و گفت: در سال جاری دو هزار و 662 مورد واقعه ازدواج در بویراحمد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 3.2 درصدی داشتیم.

این مسئول افزود: میانگین سن ازدواج در بین مردان 28 سال و در بین زنان 24 سال است.

 

عباسی در ادامه به سرجمع ولادت‌های سال جاری بویراحمد در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: دو هزار و 950 مورد از ولادت‌های به ثبت رسیده در مناطق شهری بوده که از این تعداد هزار و 527 مورد آن مرد و هزار و 423 مورد آن زنان بودند.

این مسئول خاطر نشان کرد: دو هزار و 363 مورد ولادت طی 9 ماهه سال جاری در مناطق روستایی بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد هزار و 219 مورد آن مرد و هزار و 114 مورد دیگر مربوط به زنان است.

 

رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد در پایان به بیشترین فراوانی نام در 9 ماهه سال جاری در شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: بیشترین فراوانی نام پسر امیرعلی، محمد، امیرحسین، امیرعباس، رضا، حسین و ابوالفضل و در بین دختران فاطمه، زهرا، یسنا، فاطیما، باران، آوا، نازنین زهرا بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی