نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. اسفند 1394 - 12:59
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دعای تحویل سال 95 با حضور روحانیون و مردم در 8 مسجد شاخص این استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام حمید برازش پیش از ظهر امروز، سه شنبه 18 اسفند ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم قرائت دعای تحویل سال  در مسجد صاحب الزمان(عج) یاسوج، مسجد امام علی(ع) سی سخت، مسجد امام علی(ع) لیکک، صاحب الزمان(عج) گچساران، مسجد امام رضا(ع) دهدشت، صاحب الزمان(عج) چرام و مسجد النبی باشت و امام حسین(ع) لنده برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تأثیر مباحث گفتمانی در تبلیغ دین واحکام دینی ابراز کزد: طی 11ماهه سال جاری 130 گفتمان دینی در مساجد، مدارس و دانشگاه های استان با حضور اساتید مجرب برگزار شده است.

 

برازش در ادامه به موضوعات این جلسات گفتمانی اشاره کرد و افزود: گفتمان های دینی با موضوعات گفتمان انقلاب، معارف دینی و اسلامی، نحله های انحرافی، حجاب و عفاف، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز و معرفی مسائل سیاسی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سطح استان بخصوص شهر یاسوج، مرکز استان با کمبود روحانی و مراکز فرهنگی و مسجد مواجه هستیم که برای رفع این مشکلات نیازمند همکاری و حمایت مسئولان استانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج هستیم.

 

حجت الاسلام برازش عنوان کرد: طی 11 ماهه سال جاری در مناسبتهای مختلف حدود 800 نفر به روستاهای و نقاط مختلف استان اعزام شده اند اما با این حال یکی از مشکلات ما کمبود روحانی برای تبلیغ مداوم در سطح روستاهاست.

 

وی با بیان اینکه 22 کانون فرهنگی و یک هزار و 200 هیأت مذهبی در استان فعالیت دارند، گفت: تعداد هیات های فعال در استان مناسب است و شناسنامه دار کردن هیئت های مذهبی و همچنین شناسنامه دار کردن 533 مسجد در سطح استان از برنامه ها و وظایف این اداره کل است.

 

حجت الاسلام برازش عنوان کرد: 335 خانه قرآنی روستایی و شهری در استان وجود دارد که از این تعداد 205 خانه قرآنی شهری و 130 خانه قرآنی روستایی است که درصورت حمایت و کمک می توانند بهتر از گذشته عمل کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مراسم ارتحال آیت الله واعظ طبسی ساعت 10 صبح روز پنجشنبه،20 اسفند ماه در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج از سوی این اداره کل برگزار می شود.

 

برازش با بیان اینکه در شهرهای یاسوج و سی‌سخت با کمبود مساجد روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: در شهر یاسوج 10 مسجد و در شهر سی‌سخت شش مسجد وجود دارد اما در شهرهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی به تناسب جمعیت مسجد احداث شده است.

 

وی با اشاره به دعوت از شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی برای حضور در  استان گفت: برای مبارزه به نحله‌های انحرافی همایش منطقه‌ای با حضور شخصیت‌های کشوری نیمه دوم اردیبهشت تا تیرماه سال آینده در شهرستان دنا برگزار می‌شود.

 

این مسئول در پایان با اشاره به فعال بودن حوزه‌های علمیه استان گفت: بیش از 2 هزار طلبه استان در حوزه‌های علمیه استان‌های فارس، اصفهان، قم، تهران و مشهد مشغول تحصیل هستند، همچنین سه حوزه علمیه در سطح شهر یاسوج فعال است که امید می‌رود حوزه‌های علمیه استان خلأهای فرهنگی در مساجد، مدارس و اماکن را جبران کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از توسعه دبیرستان‌های صدرا (دبیرستان‌های معارف اسلامی) خبر داد و افزود: دبیرستان صدرا برادران در شهر دهدشت و دبیرستان صدرا خواهران در شهر گچساران فعال است که دانش‌آموزان رشته علوم انسانی در کنار دروس دبیرستانی برخی دروس حوزوی را فرا می‌گیرند.

 

وی در پایان ضمن تسلیت ایام شهادت دختر پیامبر اسلام تاکید کرد: برنامه شهادت حضرت فاطمه(س) روز یکشنبه، ساعت 10 در مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور حجت الاسلام شکرالله شوشتری امام جمعه شوشتر برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی