نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. اسفند 1394 - 14:10
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت بکر و زیبای روستاهای استان گفت: ظرفیت گردشگری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به خوبی معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از روستای گردشگری کوخدان شهرستان دنا بازدید کرد.

 

محمود باقری در این بازدید با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های اساسی توریسم و گردشگری، اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی است، اظهار کرد: طبیعت بکر و زیبا و منحصر به فرد روستای کوخدان از ظرفیت بسیار بالایی جهت ترویج گردشگری برخوردار است که علاوه بر تأثیر بر اقتصاد کلان کشور می‌تواند از طریق فروش صنایع دستی روستا و نیز مازاد محصولات روستاییان، در افزایش درآمد آنان نیز مؤثر باشد.

 

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گردشگری ظرفیت قابل توجهی دارد که در صورت توجه و بالفعل کردن آن، شاهد تحول جدی در روند توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بهره‌مندی از آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی و هنرهای سنتی متکی بر نظام جامع را از اهداف رونق روستاهای هدف گردشگری این استان عنوان کرد و گفت: معرفی و شناسایی روستاهای هدف گردشگری در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، در ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و معرفی نقاط بکر سطح استان موثر است.

 

عضو کار گروه سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجم زیاد مسافران و گردشگران از روستاها متناسب با امکانات موجود نیست، افزود: از سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این فرصت اقتصادی را داشته باشند به صورت جدی حمایت می‌شود.

 

علی جعفری یکی از ساکنین روستای کوخدان در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی گفت: روستای کوخدان در شش ماه اول سال شاهد حضور گردشگران زیادی است.

 

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد حضور چشم‌گیر گردشگران به این روستا بودیم که رونق اقتصادی خوبی را برای روستا فراهم ساخته است.

جعفری تصریح کرد: در اوج حضور مسافران به این روستا هر خانه روستایی در یک شب بالغ بر 200هزار تومان اجاره داده می‌شود.

 روستای  کوخدان از چشمه‌ها و طبیعتی بکر برخوردار است که محل مناسبی برای تفرج و گردشگری است.

 

این روستا در 30 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و پنج کیلومتری سی‌سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی