نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. اسفند 1394 - 12:07
14دستگاه خدمات رسان کهگیلویه وبویراحمد روز سه شنبه با برگزاری مانور در قالب ستاد خدمات سفرهای نوروزی، آمادگی خود را برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروز 95 در این استان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این مانور بر ضرورت آمادگی و هماهنگی کامل تمامی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مسافران نوروزی تاکید کرد.

پژمان نیک اقبالی افزود: باید با همکاری، برنامه ریزی صحیح و اصولی زمینه های آسایش و آرامش بیش از پیش گردشگران و میهمانان نوروزی را فراهم کرد.

وی بر لزوم رعایت آداب اسلامی و نکات ایمنی و رانندگی در ایام تعطیلات نورزوی تاکید کرد و خواستارهمکاری و همراهی بیش از پیش مردم با نیروهای امدادی و پلیس در ایام تعطیلات نوروزی شد.

نیک اقبالی نیروهای امدادی ، پلیس و اورژانس جاده ای را سفیران و خط مقدم برای استقبال از مسافران نوروزی دانست و خواستار رعایت شان و نشان دادن روحیه و سنت شایسته میهمان نوازی این دیار با گردشگران نوروزی شد.
وی گفت: نیروهای امدادی و پلیس با زیباترین ، بهترین و زیبنده ترین ارتباط کلامی، رفتاری و اجرائی زمینه رضایتمندی میهمانان نوروزی به این استان را بیش از پیش فراهم کنند.
نیک اقبالی با اشاره به احتمال بارندگی و بروز شرایط خاص در طول ایام نوروز برای مسافران و گردشگران ،گفت: تمهیدات و تدابیر لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.
وی از آمادگی 222 مدرسه در قالب یکهزار 870 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد و گفت: ساختمان ها و سالن های ورزشی، امدادی ، مساجد و حسینیه ها نیز در نقاط مختلف استان برای اسکان مسافران و وجود شرایط خاص بارندگی نیز پیش بینی شده است.
وی افزایش چشمگیر میزان تردد، ورود و حجم بار ترافیکی در جاده های این استان نسبت به سال های گذشته را یادآور شد و گفت: بهبود و تامین زیرساخت ها و تجهیزات جاده ای، تقویت و بالابردن فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی جاده ها از مهمترین عوامل در کاهش میزان تصادفات در جاده های برون شهری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز هدف از برگزاری این مانور را نمایش توان و آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان اعلام کرد.
محمود باقری افزود: میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان، برنامه های گسترده ای را برای اسقبال از مهمانان نوروزی پیش بینی کرده است.
وی یاداور شد: کهگیلویه و بویراحمدبا حدود 300 جاذبه طبیعی، دو هزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی است.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد نیز از آمادگی کامل این نیرو برای افزایش ضریب ایمنی جاده ها در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
سرهنگ منوچهر سیاهپور از کاهش حدود هفت درصدی میزان تصادفات منجر به فوت در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی بیان کرد: بیش از 60 واحد گشت به صورت آشکار و نامحسوس در طول ایام نوروز در سطح جاده های برون شهری استان مستقر خواهند شد.
وی همچنین از محدودیت ترافیک در ایام پرتردد و شلوغ از جمله روزهای 27، 28 و 29 اسفند امسال، پنجم و ششم و نیز 12 و 13 فروردین 95 برای ماشین های سنگین، تریلر و کامیون ها به جز خودروهای حامل سوخت در سطح های جاده های اصلی استان خبر داد.
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در طول ایام نوروز امسال بیش از 270 نیروی امدادی در قالب 22 راهدارخانه و 150 دستگاه و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در سطح جاده های استان مستقر خواهند شد.
علی شیر محمدی افزود: حدود 40 اکیپ راهداری در این راهدارخانه ها برای کاهش حوادث جاده ای به مردم و مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
کهگیلویه وبویراحمد یکی از معدود استانهای کشور است که دارای اقلیم و طبیعت چهارفصل است.
یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و جنگل های انبوه به پایتخت طبیعت ایران معروف است./ایرنا

 

 

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی