نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. فروردين 1395 - 13:25
معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد
ممنوعیت کوچ عشایر قبل از 15 اردیبهشت/ تخریب مراتع با کوچ زودهنگام عشایر
معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کوچ عشایر قبل از تاریخ 15 اردیبهشت ممنوع است، گفت: کوچ زودهنگام عشایر موجب تخریب مراتع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، گودرز باقری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، کوچ عشایر قبل از تاریخ تعیین شده را ممنوع دانست و اظهار کرد: زمان تعیین شده برای کوچ بهاره عشایر 15 اردیبهشت است و اجازه کوچ بیش از زمان تعیین شده به عشایر داده نمی‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 22 اکیپ ثابت و هشت اکیپ سیار با 76 نفر در مناطق مختلف استان از کوچ زودهنگام عشایر جلوگیری می‌کنند.

وی کوچ زودهنگام عشایر را موجب تخریب مراتع دانست و گفت: مراتع استان 552 هزار هکتار است و گنجایش 900 هزار واحد دامی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد این در حالی است که 2 میلیون و 200 هزار راس دام در مراتع تعلیف می‌کنند که این خطر و تهدیدی جدی برای عرصه‌های منابع طبیعی به شمار می‌رود.

این مسئول به طرح‌های مدنظر منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: کنترل پروانه چرای مناسب با ظرفیت مراتع، جلوگیری از تعلیف دام‌ها بیش از ظرفیت مراتع، اجرای طرح‌های مرتع‌داری و افزایش وضعیت پوشش مراتع، توسعه و بهره‌برداری از طرح‌های جایگزین مانند گیاهان دارویی از طرح‌های منابع طبیعی برای حفظ مراتع است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی