نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. فروردين 1395 - 11:44
رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
صادرات گیاهان دارویی از گمرک کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشتر محصولات کشاورزی این استان از گمرک استان‌های همجوار صادر می‌شود، گفت: در سال جاری صادرات گیاهان دارویی از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جعفر گوهرگانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 95 برنامه‌‌هایی مدنظر دارد که تأمین امنیت مواد غذایی اساسی‌ترین برنامه وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سازمان در زمینه تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه‌های روغنی، محصولات دامی، طیور و آبزیان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که امیدواریم با حمایت وزارت جهادکشاورزی و همچنین همکاری مسئولان ارشد استان در مدت زمان کوتاهی به خودکفایی در تولید و پایداری محصولات کشاورزی برسیم.

 

 

وی افزایش صادرات محصولات غیرنفتی را یکی از راه‌های ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور و استان دانست و افزود: رشد اقتصادی خوبی که سال گذشته در کشور به دست آمد نتیجه تلاش باغداران و کشاورزان بود که جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌ محصولات باغی، آبزیان، ماهیان سردآبی، گل‌های شاخه بریده و زینتی، دام و طیور توان صادرات را دارد که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و حمایت اتاق بازرگانی شاهد صادرات این محصولات به خارج از کشور باشیم.

 

 

این مسئول با بیان اینکه اغلب محصولات کشاورزی استان از گمرک استان‌های همجوار صادر می‌شود، تصریح کرد: به دلیل نبود تاجر و صادر کننده باتجربه در استان میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرک استان رقم قابل توجهی نیست.

 

 

گوهرگانی اضافه کرد: محصولات سیب، ماهی، گل شاخه بریده و گل رز محصولاتی هستند که از گمرک سایر استان‌ها به خارج کشور صادر می‌شود، برنامه جهاد کشاورزی استان صادرات محصولات خام و فرآوری شده از طریق گمرک این استان است.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صادرات گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های جهادکشاورزی است که امسال صادرات گیاهان دارویی از طریق گمرک استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی