نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. فروردين 1395 - 11:52
رئیس شورای مؤسسان و مراکز غیردولتی کشور خبر داد
تحصیل یک‌میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور
رئیس شورای مؤسسان و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل یک‌میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، الله‌کرم لیراوی در همایش شورای مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم مدیریت جهادی است که الگوی آن بخش‌های خصوصی با همت و تلاش ویژه است.

رئیس شورای مؤسسان و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تحقق این مهم نیازمند تقویت بخش خصوصی و همت و همراهی مردم براساس قانون است.

وی به حضور یک‌میلیون دانش‌آموز در مدارس غیردولتی کشور اشاره کرد و افزود: این تعداد بیشتر از 10 درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

رئیس شورای مؤسسان و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد قانون مدارس و مراکز غیردولتی کشور در کمیسیون آموزش و تحقیقات کشور تصویب و جهت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس ارائه شده است.

وی گفت: براساس این قانون تسهیلات جدیدی به مؤسسان واجد شرایط برای خرید، احداث، خرید تجهیزات ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در کهگیلویه و بویراحمد 15 هزار و 21 دانش‌آموز که حدود 12 درصد دانش‌آموزان است در 143 آموزشگاه با ظرفیت 736 کلاس تحصیل می‌کنند.

هادی زارع‌پور اظهار کرد: همچنین 200 مرکز علمی آزاد و زبان خارجه و 242 مرکز پیش‌دبستانی با 7 هزار و 431 نوآموز با 417 مربی در استان وجود دارد.

وی گفت: وجود مدارس غیردولتی در استان باعث شده به ازای هر دانش‌آموز 18 میلیون 500 هزار ریال از بار مالی دولت کاسته شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی