نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. فروردين 1395 - 11:28
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری 65 محفل انس با قرآن در جمع متکفین استان در ایام‌البیض خبر داد و گفت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف از دیگر برنامه‌های اداره امور قرآنی در ایام‌‌البیض است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حسین علی‌نسب امروز در یاسوج با اشاره به در پیش بودن ماه پر خیر و برکت رجب اظهار داشت: بنیان انقلاب اسلامی بر پایه قرآن و پیروی از دستورات ائمه‌ اطهار(ع) شکل گرفته و باید تمام سعی و تلاش خود را در راستای تحقق کامل آرمان‌های دین اسلامی به کار بگیریم.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مشکلات جهان امروز را ناشی از رویگردانی از دین و مذهب و فاصله گرفتن از معنویت دانست و بیان کرد: استمرار این روند موجب نابودی و انحطاط در جهان خواهد شد.

 

وی به برنامه‌های امور قرآنی تبلیغات اسلامی در ماه رجب اشاره کرد و افزود: در راستای بزرگداشت سنت حسنه اعتکاف برنامه‌های متعدد قرآنی در نظر گرفته شده که برگزاری 65 محفل انس با قرآن در مساجد با حضور قاریان برجسته استان از جمله این برنامه‌ها است.

 

این مسئول تصریح کرد: طرح با قرآن در زلال اعتکاف و قرائت صحیح نماز از دیگر برنامه‌های اداره امور قرآنی در ایام‌‌البیض است.

علی‌نسب با اشاره به ظرفیت و قابلیت‌های فراوان قرآنی در استان گفت: ظرفیت و قابلیت‌های فراوان قرآنی در استان وجود دارد اما به دلیل مشکلات اعتباری و مالی که وجود دارد نمی‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مشارکت نهادهای فرهنگی تأکید کرد و افزود: لزوم فراگیری برنامه‌های قرآنی خصوصاً در بخش محتوایی بر هیچ کسی پوشیده نیست لذا برای انجام برنامه‌های قرآنی نیازمند مشارکت نهادها و همکاری مسئولان استان هستیم.

 

وی با انتقاد از عدم توجه کافی به مسائل قرآنی در استان تصریح کرد: عدم توجه به قرآن و مسائل قرآنی موجب بروز آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به غفلت‌زدایی و جهالت‌زدایی قرآن افزود: ریشه بسیاری از منکرات در اجتماع غفلت و جهالت است که اگر با این دو آسیب مبارزه و آنها را ریشه‌کن کنیم مشکلات عدیده فرهنگی برطرف خواهد شد.

 

علی‌نسب تصریح کرد: گسترش تعالیم و مفاهیم قرآنی در قالب آموزه‌های دینی بهترین راه مبارزه به جهالت و غفلت است که باید در این خصوص و با بسترسازی و ایجاد ساز و کار لازم جامعه را از فقر فرهنگی نجات دهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی