نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. فروردين 1395 - 12:15
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:باندبازی، تبعیض و حاکم شدن سیاست بر مدیریت‌ها را آفتی نکبت‌بار خواند و یادآور شد: نباید چشم بر واقعیت‌ها ببندیم، بسیاری از عقب‌ماندگی‌های این استان محصول همین سیاست‌زدگی و تبعیض و باندبازی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، آیت‌الله شرف‌الدین ملک‌حسینی امروز در دیدار کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه فرمانی است که باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه نقش جهاد کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و مهم است، افزود: خوراک یکی از سه نیاز اولیه بشر است که اگر مدیریت صحیح پشت آن نباشد، بدون شک آن جامعه به اهداف و آرمان‌های خود نمی‌رسد.

وی خطاب به کارکنان جهاد کشاورزی، ادامه داد: شما عزم خودکفایی و تولید و همچنین تخصص آن را دارید که اگر این دو با حرکت جهادی و الزاماتی چون سرعت، مقاومت، بصیرت و اخلاص همراه شود، به آنچه می‌خواهید، بیش از گذشته خواهید رسید.

ملک‌حسینی تصریح کرد: امروز عرصه اقتصاد، با اولویت‌ترین عرصه است که دشمن مثل سایر عرصه‌های دیگر در اندیشه نابودی آن است.

وی ادامه داد: بسیاری از شما جهادگران، روزی در جبهه و جنگ بودید و می‌دانید که ما در آن روزها تا ۹۹ درصد نیازهای پزشکی‌امان به خارج وابسته بود و حتی سوزنی برای تزریق آمپول نیز نداشتیم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نه دشمن ما تغییر می‌کند و نه ما اهل تغییر و دست کشیدن از دین و آرمانمان هستیم، گفت: مقاومت تنها راه در برابر تهدیدات دشمن است که رسالت جهاد کشاورزی و نقش آن در مقاومت یک ملت، حرف اول را می‌زند.

ملک‌حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته در بخش کشاورزی این استان، ابراز داشت: اگر همین امکانات موجود نیز با مدیریت صحیح استفاده شوند، هر چند کار سختی است ولی می‌شود بخش زیادی از نیازهای غذایی ما تأمین شود.

حاکم شدن سیاست بر مدیریت‌ها، نکبت‌بار است

وی با اشاره به یک موضوع مهم، توضیح داد: نعمات زیادی در این استان در کنار محدودیت‌هایی چون کمی اراضی مسطح وجود دارد که “بلوط” یکی از آن‌ها است ولی باید از خودمان بپرسیم که چقدر از این نعمت خدادادی برای رفع مشکلات مردم بهره گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: همین بلوط با کمی تغییرات از کیلویی سه هزار تومانی که برای صاحبان آن منفعت دارد، در بازار تجریش تهران کیلویی هفتاد هزار تومان به فروش می‌رسد که این قابل قبول نیست.

ملک‌حسینی ادامه داد: انتظار می‌رود این فاصله زیاد از سه هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان برای استان خودمان پر شود و این شما و مجموعه منابع طبیعی باید این فاصله را پر کنید.

وی همچنین، باندبازی، تبعیض و حاکم شدن سیاست بر مدیریت‌ها را آفتی نکبت‌بار خواند و یادآور شد: نباید چشم بر واقعیت‌ها ببندیم، بسیاری از عقب‌ماندگی‌های این استان محصول همین سیاست‌زدگی و تبعیض و باندبازی است.

وی از همه مدیران این استان خواست تا افراد لایق را در مسئولیت‌ها به کار بگمارند، حرمت تجربه‌ها را نگه دارند، به شعور و تخصص افراد توجه کنند و برای باند و جناح و تفکر، فرد لایقی را از چرخه مدیریتی حذف نکنند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه نمی‌شود بی‌انصافی کرد و از تلاش‌هایی که مجموعه مدیریت این استان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان چیزی نگفت، از جعفر گوهرگانی خواست تا با ادامه پیگیری‌هایش در سال جاری مشکل بازنشستگان جهاد کشاورزی را برطرف کند.

خودکفایی در کهگیلویه و بویراحمد دور از دسترس نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این دیدار خودکفایی در محصولات مهم کشاورزی را در این استان دور از دسترس ندانست و گفت: با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد، می‌شود در برخی اقلام اساسی مانند گندم خودکفا شویم.

جعفر گوهرگانی، حمایت‌های نماینده ولی فقیه در این استان را دلگرم‌کننده خواند و خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی این استان رویه رو به جلو و امیدوارکننده‌ای به خود گرفته که امید است با هم‌افزایی و استمرار حمایت‌ها، این حرکت، شتاب بیشتری گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی