نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. فروردين 1395 - 11:50
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه خبر داد
معرفی کهگیلویه به عنوان مهد تمدن استان کهگیلویه و بویراحمد
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه گفت: این شهرستان به عنوان مهد تمدن کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده و قرار است در سفر هیئت دولت به استان تصویب برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سیاوش زمان امروز در کهگیلویه،اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ قدمت تاریخی و آثار کهن رتبه نخست استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه به عنوان مهد تمدن و فرهنگ استان معرفی شده و قرار است در سفر هیئت دولت به استان به تصویب برسد.

زمان با اشاره به آثار تاریخی کهگیلویه از بافت 45 هکتاری قدیم دهدشت به عنوان مهمترین ابنیه‌های کهن نام برد و گفت: این بافت دارای آثاری از قبیل حمام،کاروانسرا،بازار،مسجد و امامزادگان است.

این مسئول تصریح کرد: پل قلعه‌رئیسی از آثار به جا مانده دوره قاجاریه نیز در ضلع غربی مرکز قلعه‌رئیسی از دیگر آثاری است که شامل محل اسکان خدمتگزاران،انبار علوفه،غلات و اصطبل،و طبقه بالا جایگاه حاکم‌نشین،خانواده آنان و هم‌چنین دیده‌بان و محافظان بوده است.

زمان به پل تاریخی قلعه‌دختر اشاره و تصریح کرد: این اثر تاریخی یادگاری از دوره سلجوقی بوده و یکی از شاخه‌های فرعی جاده ابریشم است که در ارتباط شمال به جنوب کشور نقش بسزایی داشته است.

به گفته زمان، بقایای آثار معماری در بخش‌هایی از بافت فعلی روستای طولیان و قلعه ضرغام‌آباد،قلعه سرپری،بافت تاریخی روستای چنگلوا از جمله آثار تاریخی شهرستان کهگیلویه است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی