نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. فروردين 1395 - 13:09
درحالی که مسئولان استان کهگلیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید از حضور حسن روحانی رئیس جمهور و هیات دولت به این استان محروم خبر می دادند این وعده تاکنون محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، ظهر سه‌شنبه 24 دی ماه سال 1392 به همراه تعداد زیادی از وزرا و معاونان خود وارد استان خوزستان شد و اولین سفر استانی دولت تدبیر و امید را رقم زد.

 

روحانی و هیات دولت استان های کشور را یکی پس از دیگری بازدید کرد و با مردم از نزدیک اقدامات خود و کابینه اش برای رونق بخشیدن به کسب و کار و بهبود وضعیت معیشت مردم با اجرای برجام خبر داد و طرح های مورد نیاز هر استان برای شکوفایی را بازگو می کرد و اعتبار لازم را اختصاص می داد.

 

خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، یزد، قم،گیلان، شیراز، کردستان، همدان،کرمان، سمنان و ... از جمله استان هایی است که روحانی به همراه برخی از وزار تاکنون به آنها سفر کرده است.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد که جزو استان های محروم کشور و دارای رتبه اول نرخ بیکاری است در همان آغازین روزهای دولت روحانی چشم به حضور کاروان دولت تدبیر و امید دوخته بود تا شاید با ورود هیات دولت محرومیت ها و تنگناهای بزرگی که روز به روز برگرده مردمش سنگینی می کند را بررسی و اقدامی اساسی صورت گیرد.

 

 مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیز که همواره از مهیا بودن شرایط برای ورود رئیس جمهور و هیات دولت به این استان خبر می دادند هم اینک و در سومین سال از فعالیت دولت بنفش به در بسته خورده اند و گویا دیگر روحانی وقتی برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد در برنامه های کاریش قرار نداده است.

 

هرچند انتظار می رفت استان محروم کهگیلویه و بویراحمد جزو نخستین استان هایی باشد که رئیس جمهور دولت تدبیر و امید به همراه وزیرانش به آن سفر کنند اما تاکنون این مهم محقق نشده است و در سال آخر دولت نیز دیگر امیدی برای کمک به توسعه و اجرای برنامه ای که بتواند در رفع محرومیت این استان موثر باشد، نیست.

 

مسئولان کهگیلویه وبویراحمد که از حضور آقای رئیس جمهور به استان ناامید شده بودند 27 دی 94 از سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در 29 دی 94 به این استان خبر دادند اما هر بار به دلایلی سفر وی به تعویق افتاد و جهانگیری هرگز پایش به کهگیلویه و بویراحمد نرسید.

 

25 اسفند 94 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور رئیس جمهور در این استان خبر داده بود اما زمان دقیق سفر هیات دولت به این استان را نامعلوم دانست و تاکید کردکه آمادگی کامل برای میزبانی از هیات دولت در استان وجود دارد.

 
" فتاح محمدی " گفت:‌ کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای میزبانی از هیات دولت در این استان وجود دارد و این آمادگی به هیات دولت اعلام شده است.
 
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد مدت ها است که آمادگی این سفر را اعلام نموده، اظهارکرد: تصمیم زمان اجرایی شدن سفر هیات دولت به تصمیم مرکز بستگی دارد.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد سفر هیات دولت به این استان در سالجاری اجرایی شود.
 
با این وجود به نظر می رسد کهگیلویه و بویراحمد که در بسیاری از آمارهای مثبت و شاخص های مهم کشوری در قعر جدول جای دارد در سال پایانی دولت یازدهم رنگ بنفش را به روی خود نخواهد دید.
 
اگر چه برخی وزرای دولت تدبیر و امید در سال گذشته به دعوت نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به گچساران و پس از آن به مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کردند اما در صحبت های آنها مشخص شد که دستاورد و تحفه ای برای کمک به محرومیت ها کهگیلویه و بویراحمد با خود نیاورده اند.
 
با این حال عدم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد می تواند بیانگر این موضوع باشد که شنیدن دردها و مشکلات مردم و استانی که بیش از 1800 شهید و صدها جانباز و ایثارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اندک اهمیتی برای دولت اعتدال ندارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی