نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. فروردين 1395 - 12:05
تکاور تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران و اهل شهرستان چرام در جریان درگیری با تروریست های تکفیری داعش در سوریه از ناحیه پا مجروح و در بیمارستان به سر می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، صاحب دبیقی برادر مداح اهل بیت در چرام  و از تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان درگیری ها داعش در سوریه از ناحیه پا مجروح و در بیمارستان به سر می برد و پنج نفر از همرزمانش نبز شهید شده اند.

دبیقی ازتکاوران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شده بود و توسط تروریست‌ های تکفیری زخمی شد.

تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تراز جهانی جزو 10 نیروی قدرتمند کماندویی دنیا محسوب می‌شود، به‌عنوان یک نیروی واکنش سریع مؤثر و مستقل توانسته است با تجربه‌ای بالغ بر چهار دهه به‌عنوان نوک پیکان نیروی زمینی ارتش، توانمند‌های خود را به اثبات برساند.

تکاوران تیپ 65 که به «کلاه‌سبزها» مشهورند در مأموریت‌های ویژه نیروی زمینی با انجام تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسا نسبت به آماده‌سازی و گذراندن دوره‌های مختلف نظامی اقدام کرده و قابلیت انجام هرگونه مأموریتی اعم از جنگ تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش چتربازی و سقوط آزاد بر زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی را دارا هستند.

کماندوهای زبده تیپ نوهد توانایی لازم را برای هدایت رزمی در دو سطح تاکتیک و استراتژی داشته و در انطباق با شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، تاکنون مأموریت‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

آخرین عملیاتی که این نیرو با موفقیت کامل انجام داد، اجرای عملیات واکنش سریع رهایی گروگان در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بود که طی آن کلاه‌سبزها ظرف سه ساعت، از تهران به منطقه جاسک آمده و با اجرای عملیات‌های چتربازی و رنجری در مقابله با نیروهای مهاجم توانستند عملیات رهایی از گروگان را به نحو مطلوبی به اجرا درآورند، که امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات، از آن‌ها تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی