نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1395 - 12:04
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق ورودی‌ مکان‌های تفریحی و گردشگری در این استان باید یک نرخ داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، چند روز گذشته خبری مبنی بر اینکه حق ورودی که در پارک های یاسوج می گیرند غیر قانونی است عکس العمل های متفاوتی را در برداشت.

 دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق ورودی‌ مکان‌های تفریحی و گردشگری در این استان باید یک نرخ داشته باشد.

مهرداد کرمی با بیان اینکه مردم باید از نرخ ورودی مکان‌های تفریحی مطلع باشند، اظهار کرد: مدیران و مسئولان مکان‌های تفریحی و گردشگری باید با نصب پلاکارد نرخ ورود به این مکان‌های تفریحی را به مردم اعلام کنند چرا که آنها حق دارند از مبلغ ورودی اطلاع داشته باشند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاهاً مشاهده می‌شود برخی از این مکان‌های تفریحی چند نرخی هستند، افزود: درآمد زایی در مکان‌های گردشگری و تفریحی باید با رعایت حق و حقوق مردم باشد.

کرمی تصریح کرد: هر چیزی که نظام‌مند و قانون‌مند شود و با نهایت احترام برای همه انجام گیرد، خوب است و نباید در برخورد با مراجعه کنندگان به مکان‌های گردشگری و تفریحی تبعیضی صورت بگیرد.

استفاده از قلیان در مکان های تفریحی ممنوع است

وی در ادامه به موضوع استفاده از قلیان در این مکان‌ها اشاره کرد و گفت: استفاده از قلیان در مکان‌های تفریحی و گردشگری ممنوع است و باید جمع‌آوری شوند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت ارائه قلیان توسط مسئولان و عوامل مکان‌های تفریحی و گردشگری به صورت جد با آنها برخورد می‌کنیم.

 

شهردای برای این کار مجوز ندارد

رییس شورای شهر در خصوص ورودی هایی که در مکان های تفریحی دریافت می شود، گفت: شهرداری یاسوج برای ورودی پارک‌ها در این شهر مبالغ بالایی را تعیین کرده است که فاقد مصوبه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی است و از نظر تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت غیرقانونی است.

هدایت امیری می‌افزاید: دریافت حق ورودی پارک‌ها باید به گونه‌ای باشد تا مردم و گردشگران توان پرداخت آن را داشته باشند.

وی از بررسی این موضوع در اولین جلسه شورای شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: دریافت حق ورودی پارکینگ و حق ورود به پارک باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند آن را بپردازند و افزایش آن نیز در قبال افزایش خدمات باید صورت بگیرد.

حق ورودی پارک‌های یاسوج متناسب با خدمات ارائه شده نیست

فرماندار بویراحمد نیز گفت: حق ورودی پارک‌های یاسوج متناسب با خدمات ارائه شده نیست و باید در دریافت این ‌ورودی‌ها تجدید نظر شود.

محمدکاظم نظری  با بیان اینکه شهر یاسوج شهری است که گردشگرانی از سراسر کشور به این شهر سفر می‌کنند اظهار داشت: با تعیین ورودی‌های گزاف برای پارک‌های شهر یاسوج موافق نیستم.

وی افزود: در برابر حق ورودی‌ای که در پارک‌ها شهر یاسوج اخذ می‌شود، خدمات قابل قبولی به گردشگران و مردمی که وارد این مکان‌ها می‌شوند، ارائه نمی‌شود.

به گزارش صبح زاگرس، با وجود این عکس العمل های متفاوت از مسئولان استان و شهرستان باید دید که آیا این مشکل برای شهروندان یاسوج بر طرف خواهد شد یا فقط برای چند روز اول که تنور انتقادها داغ است نرخ ورودی را در مکان های تفریحی کنترل می کنند و چند روز آینده دوباره به حال خود رها می شود و شاهد افزایش دو برابری این نرخ هستیم.

قبل از انتشار اخبار متفاوت از رسانه های استان ورودی پارک ها به ویژه  پارک ساحلی یاسوح مبلغ 3000 تومان بود که با پی گیری خبرنگاران دیروز در این مکان نرخ ورودی را با نصب پلاکارد 1500 تومان تعیین کرده بودند.

می توان گفت که پارک ساحلی و پارک مهرورزی یاسوج تنها پارک های مرکز استان هستند که امکانات به نسبت خوبی نسبت به سایر پارک های این شهر دارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی