نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1395 - 12:47
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
جمع‌آوری 2 میلیارد و 900 میلیون تومان صدقه در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 میلیارد و 900 میلیون تومان از 96 هزار صندوق صدقه در یک سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فرید محبی با بیان اینکه در یک سال گذشته خدمات متعددی به 34 هزار و 594 خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده، اظهار کرد: قریب به 13٫5 درصد جمعیت این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد جمعیت تحت حمایت این نهاد 39 درصد جمعیت به دلیل فوت سرپرست، 44 درصد از کارافتادگی و 4.5 درصد دیگر به دلیل طلاق تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

محبی دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد تحت حمایت کمیته امداد را هشت هزار و 920 دانش‌آموز و 2 هزار 493 دانشجو و 198 طلبه عنوان کرد و گفت: هشت کانون موقت دانش‌آموزی در سطح استان داریم.

این مسؤول به درآمد صندوق‌های صدقات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دو میلیارد و 900 میلیون تومان از 96 هزار صندوق صدقات در یک سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه درآمدهای صنیهدوق صدقات جزء وجوهات شرعی است، گفت: درآمد صندوق صدقات در راه کمک به تامین جهیزیه، پرداخت وام‌های موردی و کارگشایی، خدمات درمانی و بهداشتی به خانواده‌ها، ایجاد اشتغال، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت و کمک معیشت هزینه می‌شود.

محبی تاکید کرد: هر جایی که وجوهات صندوق صدقات جمع‌آوری شود در همان محله نیز هزینه می‌شود.

این مسؤول در ادامه مجموع زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده در یک سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد را سه میلیارد و 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از مبالغ جمع‌آوری زکات در استان 219 پروژه را در یک سال گذشته اجرایی کردیم که 81 مورد آن احداثی و 137 مورد دیگر پروژه‌های تعمیر و مرمت است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگر سخنان خود میزان اعتبارات هزینه شده در بخش مسکن در یک سال گذشته را شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 800 نفر از خدمات بخش مسکن بهره‌مند شدند.

محبی تصریح کرد: خدمات ارائه شده به مددجویان در حوزه مسکن شامل کمک به خرید و ساخت مسکن شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی، تعمیرات، احداث سرویس بهداشتی و... است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی