نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1395 - 13:03
در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
شاخص مثبت کهگیلویه و بویراحمد در راه روستایی/وضعیت نامناسب استان در فاضلاب شهری
در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد آمارهایی رسمی مطرح شد که از جمله شاخص مثبت کهگیلویه و بویراحمد در راه روستایی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عصر امروز و به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح عملکرد‌ها در برنامه ششم توسعه کشور به برخی از عملکردها در دوره 8 ساله گشته و دو سال اخیر اشاره کرد.

وی با بیان و مقایسه آمار کشوری در این دور دوره به آمارهایی از وضعیت کنونی استان در زمینه‌های مختلف که از منابع آماری کشور دریافت شده اشاره کرد و افزود: در این دولت برخی از شاخص‌ها بسیار بهتر از گذشته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همانند سال 90 اکنون نیز بالاترین نرخ بیکاری را همچنان استان ما به خود اختصاص داده است.

وی افزود: متوسط سالانه مالیات بر ارزش افزوده در سال 94 در کشور 43 هزار تومان بود که در استان ما این رقم 22 هزار تومان است.

نوروزی افزود: از نظر تراکم دانش‌آموزی در هر کلاس درس در کشور برای هر کلاس تعداد 22.7 دانش‌آموز و برای استان ما 17.6 دانش‌‌آموز است یعنی کمترین تراکم دانش‌‌آموزی را در کشور داریم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد دانشجو در هر 100 هزار نفر جمعیت کشور پنج هزار دانشجو و در استان ما به نسبت هر 100 هزار نفر جمعیت تعداد هشت هزار و 430 دانشجو داریم، تبیین کرد: از حیث سرانه ورزشی روباز متوسط کشوری 34. مترمربع و در استان ما 54. مترمربع است.

وی افزود: از حیث مکان‌های ورزشی سربسته بعد از اردبیل مقام دوم را داریم به این ترتیب که برای کشور 6 صدم سانتی‌متر و برای ما 10 صدم سانتی‌متر برای هر نفر است.

نوروزی توضیح داد: در فاضلاب شهری 41.5 درصد جمعیت شهری کشور زیر پوشش فاضلاب شهری هستند و در استان ما این نرخ 23 درصد جمعیت است.

این مسؤول ادامه داد: در آب روستایی اکنون 73 درصد از جمعیت روستایی کشور دارای آب آشامیدنی است و این پوشش برای استان ما 71 درصد است.

نوروزی با بیان اینکه در راه روستایی 67 درصد از روستاهای کشور زیر پوشش راه روستایی آسفالته هستند و استان ما دو درصد بالاتر از این شاخص است، عنوان کرد: نسبت آزادراه، بزرگراه و راه اصلی به کل راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور 44 درصد و برای استان ما 36 درصد است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی