نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1395 - 13:07
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای پرداخت تسهیلات، کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جعفر گوهرگانی امروز با اشاره به کمک‌های خوبی که از سوی صندوق توسعه ملی تاکنون برای توسعه بخش کشاوری استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، اظهار کرد: کشاورزی از حوزه‌های مهم و محورهای چهارگانه توسعه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان این که در برنامه چهار ساله توسعه استان از این بخش به عنوان یکی از محورهای توسعه یاد شده است، افزود: به همین خاطر مسؤولان استانی همواره پیگیر مشکلات حوزه کشاوری هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: با پی‌گیری استاندار در سال 92 مبلغ 6 میلیارد تومان در قالب 27 طرح از طریق 6 بانک عامل صورت گرفت که به صورت 100 درصدی به مرحله انعقاد قرارداد رسیدند.

این مسؤول افزود: در سال 93 این صندوق برای استان مبلغ 34 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گفت که نزدیک به 40 میلیارد تومان در قالب 97 طرح جذب شد.

گوهرگانی گفت: در سال 94 به رغم محدودیت‌ها مبلغ 29 میلیارد و 636 میلیون تومان از سوی صندوق برای بخش کشاورزی استان ابلاغ شد و تاکنون 25 میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی به سیاست‌های سال جاری جهاد کشاورزی برای ارائه اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: امسال اولویت‌ها در پرداخت این اعتبارات در زمینه طرح‌های گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس خواهد بود.

این مسؤول در ادامه اولویت‌های کنونی استان را در بخش‌هایی مانند آب و خاک و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی دانست و گفت: اگر صنایع تبدیلی در استان ایجاد شود بسیاری از محصولات کشاورزان و باغداران استان به هدر نمی‌رود.

وی مشکل کنونی را مربوط به از بین رفتن محصولات و دست انداختن دلالان بر روی آن‌ها ذکر کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در بخش کشاورزی به فضاهای سردخانه‌ای و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی برمی‌گردد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا