نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1395 - 11:50
ظهور رسانه های دیجیتال و پایگاه های خبری تحت وب، کمتر از یک دهه است که در ایران و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج یافته و هر روز بر مخاطبان و کاربران آن افزوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سایت مردم استان (ک و ب)  نوشت: ظهور رسانه های دیجیتال و پایگاه های خبری تحت وب، کمتر از یک دهه است که در ایران و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج یافته و هر روز بر مخاطبان و کاربران آن افزوده می شود.

هر چند امروزه به دلیل گسترش بی قید و بند شبکه های اجتماعی همراه، وب سایت ها جایگاه قبلی خود را از دست داده اند، اما همچنان مرجعیت خود را در بین رسانه های دیجیتال حفظ کرده اند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سال ۸۲ شاهد ظهور پایگاه های خبری تحت وب بوده ایم که از سال  ۸۶ به بعد، شاهد رشد خوبی در بین این رسانه ها در استان بودیم.

با وجود ظهور و افول سایت های خبری در استان، به طور متوسط ۴۰ تا ۵۰ سایت فعال و نیمه فعال خبری در استان وجود دارند که قدمت برخی از آنها به بیش از ۱۰ سال می رسد.

قدیمی ترین سایت استان که بدون وقفه از آغاز تأسیسش به کار خود ادامه داد، سایت مردم استان (kvb.ir)  بود که پس از راه اندازی اش در سال ۸۴، بدون تعطیلی اما با فراز و فرود به کار خود ادامه داد و امسال می تواند یازده سالگی اش را جشن بگیرد.

قدمت سایت، دلیلی بر رتبه بالای آن در بین سایت های استانی ندارد. و به همین دلیل سایت های نوظهوری توانستند گوی سبقت را از رسانه های قدیمی بگیرند و خود را به عنوان سایت های مطرح استانی معرفی کنند.

عصردنا، نخستین سایت قدرتمند استان بود که توانست توجه طیف زیادی از مخاطبان استان را به خود جلب کند.

کبنا نیوز و بویرنیوز دیگر سایت هایی هستند که پس از عصر دنا بوجود آمده اند اما با پشتکار تیم مدیریتی این دو سایت در مدت زمان اندکی توانستند به عنوان رسانه های شناخته شده استان معرفی شوند و به رقابت با عصر دنا بپردازند.

پدیده سایت های استان، صبح زاگرس بود که طی سال های اخیر چشم به جهان رسانه های استان گشود و به آرامی پله های ترقی را طی کرد و کم کم تنه به تنه ی سایت های مدعی اطلاع رسانان برتر استان می زد تا این به این ادعا خود را نزدیک کند.

هر چند زمان نزدیک شدن به این مقام کمی برای صبح زاگرس بیشتر طول کشید اما توانست خود را در حلقه چهار سایت پربازدید استان جای دهد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم در استان، رقابت سایت های استان را در اطلاع رسانی جدی کرد و مخاطبان نیز به دنبال خبرهای نو و دسته اول، سایت های استانی را رصد لحظه ای می کردند.

این امر باعث رشد خوب همه سایت های فعال استان در این بازه زمانی شد.

اما صبح زاگرس برنده اصلی شد و توانست با اطلاع رسانی انتخاباتی اش، با سایت های برتر استان شاخ به شاخ شده و برای رسیدن به اوج سایت های استانی تلاش کند.

و این موفقیت بالاخره پس از چند سال تلاش تیم رسانه ای این سایت به بار نشست و اردی بهشت ماه سال جاری در رتبه بندی سایت ها استانی شاهد رشد جالب توجه این سایت خبری بودیم.

صبح زاگرس هم اکنون در قله سایت های خبری استان قرار دارد و پس از آن بویرنیوز و کبنانیوز قرار دارند.

پس از این سایت ها ، ده سایت برتر استان به ترتیب، عصر دنا، سایت استان (k-b.ir)، خبرلنده، خبردنا، آوای دنا، سایت مردم استان (kvb.ir) و آوای ماغر می باشند.

سایت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای اهداف جدید تیم مدیریتی خود در نظر دارد هر هفته یک بار اقدام به آمار گیری از وب سایت های فعال و نیمه فعال استان نموده و بر اساس رتبه بندی الکسا، رتبه بندی سایت های استانی را در معرض نمایش مخاطبان استان قرار دهد.

از وب سایت های نوظهوری که تازه به عرصه سایت های خبری استان پیوسته و نامی از آنها در این رتبه بندی نیست، خواهشمندیم به ما اطلاع رسانی کنند تا هم در رتبه بندی سایت های استان شاهد میزان پیشرفت خود در رقابت با رقبای رسانه ای باشند و هم مخاطبان استانی با همه رسانه های استان آشنا شوند.

سعی ما بر این است که چهار شنبه هر هفته اقدام به این آمار نموده و صعود و نزول های سایت ها را نیز اطلاع رسانی کنیم.

آمار ارائه شده مربوط به امروز است.

 

 

رتبه بندی سایت های کهگیلویه و بویراحمد

منبع: پایگاه جامع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی