نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1395 - 12:39
در گفت‌وگوی معاون مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری با فارس مطرح شد
اختصاص 60 میلیارد تومان تسهیلات تک نرخی برای اشتغال روستاییان کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اختصاص 60 میلیارد تومان تسهیلات تک نرخی برای اشتغال روستاییان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، سید ابوالفضل رضوی صبح امروز در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان در یاسوج  اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد.

وی گفت: بسیاری از این ظرفیت‌ها در مناطق روستایی و محروم استان واقع شده که باید از آن‌ها نهایت استفاده را برای توسعه و تولید و اشتغال کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: استان در همه حوزه‌ها دارای ثروت‌های نهفته بسیاری است که لازم است با کمک دولت و مسؤولان و همت مردم این ثروت‌ها را به فعل تبدیل کرده و موجبات رونق استان در تولید و اشتغال فراهم شود.

این مسؤول در نهاد ریاست جمهوری گفت: باید برای خروج از برخی مشکلات در استان کارها را به مردم واگذار کرد و آن‌ها را در امر کار و تولید وارد کرد که اولویت این اقدام، توجه به آموزش‌های لازم است.

وی با برشمردن تعدادی از دستگاه‌ها همانند فنی و حرفه‌ای و اداره کار و همچنین جهادکشاورزی که وظیفه آموزش مردم را در مناطق مختلف برای کارآفرینی بر عهده دارند، اظهار کرد: وقتی آموزش‌های لازم داده شود ما نیز تسهیلات در اختیار‌ آن‌ها قرار می‌دهیم.

رضوی به برخی از ظرفیت‌های بالای استان از جمله گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: با داشتن چنین ظرفیت‌ها و استعدادهایی نباید در استان مشکلات کنونی وجود داشته باشد و باید از آن برای ایجاد اشتغال بیشتر همراه با تولید در سال اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی از توان زنان به خصوص زنان روستایی برای حضور در عرصه کار و تولید به عنوان یک ظرفیت بسیار بالا نام برد و گفت: زنان باید بتوانند در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کرده و تجارب لازم را برای تولید و کارآفرینی بیاموزند.

این مسؤول در ادامه به خبری خوش برای اشتغال روستاییان اشاره کرد و گفت: برای کمک به اشتغال روستاییان استان مبلغ 60 میلیارد تومان تسهیلات با سود تک نرخی در نظر گرفته شده تا تولید و اشتغال بیش از پیش در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رونق گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی