نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1395 - 12:41
مسکن مهر کهگیلویه وبویراحمد قصه ادامه‌داری است که سال جاری نیز به پایان نخواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مسکن مهر قصه پر غصه‎‌ای است که هر از گاهی شاهد تجمع متقاضیان مسکن مهر به دلیل عدم تحویل واحدهای خود در زمان مقرر هستیم.

مردم شهرک صنعتی بلکو یکی از معترضان به تحویل دیرهنگام این پروژه هستند، پروژه‌ای که به همت سازمان همیاری شهرداری در سال 89 آغاز و قرار شد یک سال بعد واحدها به متقاضیان داده شود که با گذشته حدود هفت سال، مردم و متقاضیان در شهرک بلکوی یاسوج همچنان چشم‌انتظار تحویل واحدهای خود هستند.

به همین منظور معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه و جمعی از اهالی مشکلات واحدهای این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه 5 هزار و 240 واحد مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در حال احداث است، افزود: میانگین پیشرفت در طرح‌های مسکن مهر استان 85 درصد است.

وی تصریح کرد: از تعداد 5 هزار و 240 واحد مسکن مهر یک هزار و 680 واحد تا پایان سال گذشته تحویل متقاضیان شد، ضمن اینکه مسکن مهری که با حمایت دولت و توسط راه و شهرسازی ساخته می‌شود دارای مشکلاتی است که در مسکن مهر خود مالکی این مشکلات دیده می‌شود.

معاون استاندار تصریح کرد: تا پایان سال جاری 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود و تنها 740 واحد دیگر باقی می‌ماند.

این مسؤول اضافه کرد: در شهرک صنعتی بلکو 360 واحد مسکن مهر در قالب 51 بلوک 6 واحدی در سه طبقه از شهریور سال 89 تاکنون شروع شده که تعطیل بودن پروژه در مقاطعی باعث طولانی شدن روند احداث شده است.

وی اضافه کرد: در صورت همکاری مردم بلکو برای رفع مشکلات مطرح شده در مسکن مهر این واحدها، تیر و آبان‌ماه سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شوند.

نیک‌اقبالی اضافه کرد: 114 واحد مسکن مهر در منطقه بلکو یاسوج با پیشرفت 100 درصدی آماده تحویل به متقاضیان است و سایر پروژه‌ها نیز دارای پیشرفت بیش از 80 درصدی هستند.

نیک اقبالی اضافه کرد: نوع قرارداد طرح‌های مسکن مهر بین راه و شهرسازی با پیمانکاران و سازمان همیاری شهرداری با مردم دچار ابهاماتی است و همین موضوع در برخی مواقع مانع ادامه کار توسط پیمانکار شده است.

وی با استناد به قانون شرایط عمومی پیمان افزود: عدم حاکم بودن این قانون بر قرار دادهای مسکن مهر موجب طولانی شدن روند احداث مسکن مهر شده است.

این مسؤول اضافه کرد: مشکلات زیرساختی و همچنین خطوط فاضلاب در شهرک صنعتی بلکو در حال حل و فصل شدن است و در صورت همکاری مردم و پرداخت انشعابات زیرساخت‌ها مسکن این شهرک تکمیل می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: واحدهایی که پیمانکاران ضعیفی دارند نیز اجازه کار به آنها داده نمی‌شود.

افزایش 5 میلیونی قیمت واحدهای مسکن مهر

در ادامه معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت 5 هزار و 240 واحد مسکن مهر در استان افزود: تا پایان سال گذشته 1680 واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

نوید موسوی با اشاره به قرارداد دو جانبه میان مردم بلکو و سازمان همیاری شهرداری گفت: مشکلات مطرح شده در مسکن مهر بلکو تنها مختص مردم این منطقه نیست بلکه مشکلات مسکن مهر در کل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش 5 میلیونی قیمت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور صورت گرفته، گفت: افزایش قیمت هر واحد مسکن مهر موجب شده در برخی اوقات پیمانکاران پروژه را به صورت نیمه‌کاره رها کنند.

 این مسؤول اضافه کرد: در صورت پرداخت هزینه انشعابات زیرساخت‌های مسکن بلکو تکمیل می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی