نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1395 - 12:50
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیمانکاران این استان به نسبت سایر استان‌های کشور در دریافت اسناد خزانه برای دریافت مطالبات اقبال کمتری نشان داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حسن فدایی صبح امروز در نشست پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی مشکلات پیمانکاران استان اظهارکرد: در بخش اقتصاد مقاومتی و اجرای این نوع اقتصاد پیمانکاران جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی گفت: آن‌ها بازوان توانمندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان و در سطح کشور هستند که لازم است مشکلات پیمانکاران را تا آن جا که می‌شود برطرف کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پیمانکارانی توانمند در کشور یاد کرد که برخی از ‌آن‌ها اکنون مطالبات 140 میلیارد تومانی از دولت در پروژه‌های خود در سراسر کشور دارند.

فدایی گفت: باید چنین پیمانکاران قدرتمند را برای حضور در استان و سپردن پروژه‌های عمرانی به آن‌ها ترغیب کنیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به سرعت اجرایی کرده و توسعه استان را میسر سازیم.

این مسؤول با بیان این که اغلب پیمانکاران بدون ادعا در استان مشغول به انجام وظیفه هستند، افزود: اما یکی از بزرگترین مشکلات به مطالبات آن‌ها برمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از راه‌های پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان دریافت اسناد خزانه توسط پیمانکاران است.

فدایی افزود: اما اقبال و رویکرد خوبی از سوی پیمانکاران نسبت به پرداخت اسناد خزانه نداشته‌ایم و در کشور جز سه استان آخر هستیم.

وی گفت: برای نمونه در جنوب کرمان تاکنون 128 میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت کرده‌اند و همچنین پیمانکاران آن‌ها از روز اول پای کار آمدند و مطالبات خود را وارد سامانه کردند.

این مسؤول گفت: در حالی که برخی از استان‌ها تا 300 میلیارد تومان مطالبات خود را وارد سامانه وزارت راه و شهرسازی کردند اما ما تنها دو میلیارد تومان وارد سامانه کرده‌ایم.

فدایی تصریح کرد: آن قدر تلاش کردیم تا توانستیم 22 میلیارد تومان اسناد خزانه تا پایان سال گذشته دریافت کرده و بخشی از مشکلات پیمانکاران را برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان این که باید کارها در پروژه‌های راه‌سازی استان به صورت اصولی و بر اساس قانون و نظم باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نقشه دو کیلومتر کار را به پیمانکار می‌دهیم تا بروند و کار کنند و پس از اتمام کار نقشه دو کیلومتر دیگر را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم و دیگر مانند گذشته نیست که بعد از خاکبرداری، پروژه را تعطیل کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی