نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1395 - 12:56
فرموده اید که بودجه استان افزایش یافته است! 3 برابر شده است!!! آیا می توان این سخن را باور کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یادداشت ارسالی از رقیه حسینی

جناب آقای نوروزی سلام

چندی پیش متنی از صحبت های حضرتعالی را در رسانه های محلی خواندم(برای دیدن متن خبر اینجا کلیک کنید). بر خود لازم دیدم که نکاتی را در باب عرایض شما بنویسم. البته نکته ای را باید خدمت حضرتعالی و سایر خوانندگان متن عرض کنم، روی صحبت بنده تنها شخص آقای نوروزی نیست، بلکه تمامی مسئولان استانی را مد نظر دارم. ولی چون این متن یادداشتی انتقادی بر عرایض جناب آقای نوروزی است ایشان را خطاب قرار داده ام.

فرموده اید که بودجه استان افزایش یافته است! 3 برابر شده است!!!

آیا می توان این سخن را باور نمود؟ بر فرض که بودجه استان 3 برابر شده باشد، به نظر شما نرخ تورم چند برابر شده است؟ قدرت خرید مردم چطور؟ آیا سری به بازارهای سوت و کور و راکد شهرمان زده اید؟ شاید منظور حضرتعالی افزایش حقوق مسئولین استانی بوده است نه افزایش بودجه استان!!! چون به شخصه تا کنون نه تنها بهبودی در وضعیت معیشتی مردم استان و یا حتی بهبود فضای استانی یا به طور خاص هیچ بهبودی را احساس نکرده ام بلکه روز به روز شاهد وضعیت اسفبار معیشت خانواده ها و فضای استانی هستم.

 یا شاید لازم باشد کمی تخصصی تر صحبت کنیم.

منظور شما از افزایش بودجه، بودجه جاری است یا عمرانی؟!

لطفا صحبت از افزایش بودجه عمرانی نفرمایید که همین چندی پیش در نمونه ای کوچک، شاهد به ثمر نشستن کارخانه سیمان دهدشت بوده ایم. انصافا عجب هندوانه هایی در حال تولید دارند!

شاید این کلید واژه ها راحتتر منظور حقیر را برسانند: پروژه های ناتمام،  جوانان بیکار واختلاس های میلیاردی...

بودجه ای که به شهرداری ها و شهرستانهای ما تعلق می گیرد، ناچیز است و اندازه نام و ظرفیت استان ما نیست، پس این تنها، نشان از ضعف شدید ادارات و مسئولین ما دارد که توانایی گرفتن هر آنچه که حق و سهم شان است را ندارند.

 

شما از سرمایه های اجتماعی که عاملی برای توسعه استان هستند سخن گفته اید.

لطفا چند مورد از سرمایه های اجتماعی را برای ما نام ببرید. یا نه! شاید بهتر باشد اینطور بپرسم که آیا سرمایه های اجتماعی چیزی جز امنیت خاطر و اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین است؟!

 

همه ما شاهد رفتارهایی هستیم که باعث شکاف بین میزان دریافت حقوق و درآمد کارکنان و مدیران دولتی  می شود و به نوعی ایجاد نگرانی، احساس بی عدالتی و کینه را در بین افراد جامعه  افزایش می دهد.

 

از شما مسئول ارشد می پرسم که چرا هیچ یک از مسئولان ارشد فکری برای حل این مشکل و روند کاهشی سرمایه های اجتماعی  نمی کنید؟ به نظر حقیر دلیل روشن است. حقوق نجومی مدیران و فراغت خیال آنان از بابت مخارج زندگی آنها را به سکوت و عدم واکنش به مشکلات موجود وا می دارد...

در بخشی بیان کرده اید که اعتراضات مردم به مدیران ارشد باعث عدم سفر هیات دولت به استان شده است!!!. باید محضر مبارکتان عرض کنیم که سخن بسیار لطیفی بود و اندکی مارا به خنده و تامل واداشت. بله. عدم سفر هیات دولت به دلیل عدم کفایت مسئولین استانی ما است نه به دلیل اعتراض عده ای! البته باید اضافه کنیم که خود دولت نیز در این بی تدبیری نقش عظیمی دارد، مگر مدیران استان به غیر ازهمفکران و رهروان دولت اند؟ از سویی باید از هیات دولت نیز پرسید هدف شما از سفرهای استانی چیست؟

 

اگر هدفی غیر از شنیدن صدای اعتراض و مشکلات مردم دارید، همان بهتر که دراندک زمان باقی مانده از عمر شریف دولتتان نیز به استان تشریف نیاورید که برخوردی همانند سایر استان ها با شما خواهد شد. و البته این ننگ نیز بر پیشانی مسئولین ما بماند. مسئولینی که به جای اجرای وظایف خود، سرگرم سیاسی بازی و سخنرانی های پرطمطراق هستند.

 

اعتراض، واژه ای است که در سالهای اخیر بسیار شنیده و دیده می شود. اعتراض، تنها نشان دهنده خشم و اعتراض نیست، بلکه درد است و رنج، نشانه مظلومیت و محرومیت...

 

توسعه استان ما بیشتر از اینکه به سخنرانی های زیبا و دلفریب نیازی داشته باشد به قطع سیاست ها و دستهای پشت دیوار نیاز دارد!

 

مردم استان ما، استان غنی و سرشار از منابع، که اکنون ننگ محرومیت را بر پیشانی دارد بیش از هر چیز تاوان بی خیالی ها و آسودگی خاطر مسئولین برای حفظ جایگاهشان از قدیم تا به امروز را پس می دهد و این است مایه ی بدبختی و پیشرفت نکردن ما…

 

ولی ما جوانان استان فریاد بر می آوریم و می گوییم آی مسئولان بی تدبیر ! این رسم کشورداری نیست و اقتصاد کشور فرو ریخته و می ریزد و مردم کم کم دارند زیر آوارش دفن می شوند.

فکری کنید تا به حالتان فکری اساسی نکرده ایم...

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی