نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. خرداد 1395 - 12:18
حاشیه نگاری یک همایش تلخ در کهگیلویه و بویراحمد؛
آقای رضوی آیا جواب دلسوزی تهدید است؟
اپیدمی سرکوب انتقادات که تا دیروز در سطح کلان و در پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران جریان داشت، امروزه به استان ها و شهرستان هم سرایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بیش از دوسال و چند ماه از آغاز به کار دولت محترم یازدهم می گذرد و در این مدت بر خلاف آنچه که مردم انتظارش را داشتند، شاهد حواشی پررنگ تر از متنی بودیم که خود دولتمردان از شخص اول قوه مجریه تا کابینه دولت و برخی مدیران ارشد استانی مسبب آن بوده اند.

 

حاشیه هایی که تا دیروز برای هر دولتی تهدید و زنگ خطر محسوب می شد، اما این روزها در دولت یازدهم به یک فرصت طلایی در راستای گریز از انتقادها و ضعف های آشکار در عملکرد دولت تبدیل شده است که در بعضی مواقع حتی صدای وزرای دولت و مسئولان استانی را در می آورد.

 

این اپیدمی سرکوب انتقادات که تا دیروز در سطح کلان و در پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران جریان داشت، امروزه به استان ها و شهرستان هم سرایت کرده است.

 

در همین خصوص می توان به سفر چند روز پیش معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

سفری که بسیاری ازحقایق موجود در دولت تدبیر و امید را بیش از پیش آشکار ساخت.

 

در این سفر که به منظور افتتاح چند طرح روستایی صورت گرفت متأسفانه باز هم شاهد آن بود که این بار دولت مردان به جای سرکوب انتقادات مردمی، دیگر تاب انتقادات مدیران ارشد دولت یازدهم در استان ها را هم نداشته و با تهدید و تند خویی نسبت به این دلسوزی ها واکنش نشان می دهند.

 

*لازم به ذکر است که این خود زنی های دولتمران اقدام تازه ای نبوده چرا که در درون دولت هم در مقابل انتقادات وزرای کابینه تدبیر و امید( از آقای صالحی و سیف تا وزرای اقتصادی دولت)  که با حاشیه های زیادی همراه بود، شاهد عکس العمل های تندتری از سوی مقام عالی قوه مجریه بودیم.

 

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری که به عنوان مهمان ویژه در همایش کارآفرینی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرده بود تا از برنامه‌هایش برای توسعه روستاهای این استان بگوید و فکری به حال حمایت از جامعه مولد روستایی کند، بار دیگر ادعای سال پیش خود را تکرار و از وامی چهار درصد به کشاورزان و تعاونی‌های تولید این استان خبر داد که نه تنها کشاورزی آن را دریافت نکرده بلکه به گفته مسئولان مربوطه حتی شرایط عملیاتی شدن آن  هم وجود ندارد.

 

در همین حین رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که از وعده های توخالی آقای معاون مطلع بود، با شجاعت و صراحت مثل زدنی که شاید کمتر مسئولی حاضر باشد این عمل را انجام دهد آن هم در مقابل معاون نهاد ریاست جمهوری، پرده از وعده های پوچ رضوی برداشت که همین امر باعث عصبانیت و خشم آقای معاون شد تا جایی که گوهرگانی را تهدید به عزل و ارائه گزارش این اقدام ناپسند وی ( البته ناپسند از دید آقای معاون) به وزیر مربوطه کرد.

 

حال این پرسش در ذهن ها متبادر می شود که کدام قسمت از سخنان گوهرگانی به مذاق آقای معاون خوش نیامد؟

صراحت کلام یا رمز گشایی از وعده های توخالی؟

براستی چرا در دولت یازدهم کسی حق اظهار نظر و انتقاد از عملکرد دولت را ندارد؟

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی