نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. خرداد 1395 - 20:18
مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش 18 درصدی قاچاق کالا در استان گفت: کشفیات داروی قاچاق در دو ماه سال 95، 100 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حسین بهمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 18 درصدی قاچاق کالا در دو ماهه سال جاری گفت: در دو ماهه سال 95، مبلغ 26 میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان بود که با توجه به کشفیات 22 میلیارد و 500 میلیون ریالی سال گذشته، کشفیات کالای قاچاق 18 درصد افزایش یافته است.

جانشین دبیر و مسؤول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در همین راستا 70 دستگاه خودرو توقیف شد، افزود: تعداد متهمین دستگیر شده 244 نفر است.

وی در ادامه از افزایش 100 درصدی کشفیات داروی قاچاق در دو ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری 2 هزار و 327 قلم داروی قاچاق کشف شد، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته کشفیات داروی قاچاق صفر بوده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه تلفن‌ همراه بیشترین کشفیات کالای قاچاق در استان است، گفت: 90 درصد تلفن‌های همراه موجود در بازار به صورت قاچاقی وارد می‌شوند، ضمن اینکه انواع کیف و کفش و لباس زنانه و مردانه، انواع اسباب‌بازی، سیگار، چای، لوازم خانگی، تجهیزات دریافت ماهواره، برنج، کامپیوتر و قطعات آن، فرآورده‌های نفتی، مواد نیروزا و مشروبات الکلی دیگر کشفیات است.

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از کشفیات کالای قاچاق در سال قبل گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق در سال گذشته 320 میلیارد ریال بوده و تعداد متهمین دستگیر شده یک‌هزار و 420 نفر بوده است.

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد پرونده‌های متشکله در سال گذشته یک‌هزار و 820 پرونده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 177 هزار و 785 قلم دارو کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال 93، رشد 905 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسؤول تصریح کرد: دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار استان برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی