نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. خرداد 1395 - 20:25
عضو هیئت علمی دانشگاه پرستاری کهگیلویه و بویراحمد آموزش را محور اصلی برنامه‌های بسیج جامعه پزشک عنوان کرد و گفت: مناطق روستایی و محروم استان به دلیل صعبالعبور بودن مناطق اقدام به خوددرمانی می‌کنند که موجب بروز مشکلات زیادی برای آن‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، فاطمه محمودی با اشاره به اینکه در برنامه‌های اعزام بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به مناطق محروم حضور دارم و از نزدیک با مشکلات بهداشتی و درمانی مردم این مناطق روبرو هستم، اظهار کرد: متاسفانه مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل صعب‌العبور بودن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پرستاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل صعب‌العبور بودن برخی از مناطق روستایی دسترسی اهالی به مراکز درمانی بسیار سخت و در برخی مواقع غیر ممکن است.

محمودی ادامه داد: با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق روستایی در کهگیلویه و بویراحمد و عدم دسترسی به مراکز درمانی بسیاری از مردم این مناطق اقدام به خود درمانی می‌کنند که مشکلاتی برای این افراد ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت و درمان اذعان کرد: اولین اقدام بسیج جامعه پزشکی در اعزام به مناطق محروم آموزش بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پرستاری کهگیلویه و بویراحمد عمده آموزش‌های ارائه شده به مناطق محروم را آموزش ازدواج ویژه دختران، رعایت نکات ویژه بهداشتی، نکات آموزش بارداری و مشاوره ویژه میانسالان و بالاتر عنوان کرد.

محمودی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های آموزشی که بسیج جامعه پزشکی در سطح مناطق روستایی محروم دارد تاثیرات مثبتی بر مناطق روستایی داریم که تمام تلاشمان بر این است که سطح درک افراد را نسبت به مسائل بهداشتی بالا ببریم.

وی اذعان کرد: بسیج جامعه پزشکی با کمک پزشکان سطح دوم پیشگیری یعنی درمان را ارائه می‌دهد که با اعزام پزشکان متعهد و ماهر به مناطق محروم سعی بر این است که میزان هزینه‌های زیاد به خانواده‌ها برای آمدن به مراکز شهرها جلوگیری کنیم و درمان‌های اولیه را در همان مناطق ارائه دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پرستاری کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق محروم عمده مشکلات در سطح مناطق روستایی را کمبود مواد تغذیه‌ای که موجب سوء تغذیه زنان می‌شود و عدم رعایت بهداشت عنوان کرد و گفت: عدم رعایت بهداشت موجب عفونت‌های زنان می‌شود.

محمودی افسردگی مفرد و عدم رعایت بهداشت دندان در کودکان و مردان مناطق روستایی را از دیگر مشکلات مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی