نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. خرداد 1395 - 11:25
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:
تولید سالانه 8 هزار تن مرغ در واحدهای فعال کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تولید سالانه مرغ در 72 واحد مرغداری فعال این استان 8 هزار و 500 تن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، جعفر گوهرگانی امروز اظهار کرد: از ابتدای تاسیس واحدهای مرغداری تاکنون 141 واحد مرغداری داشته‌ایم که از این تعداد 72 واحد فعال است و سالانه 8 هزار و 500 تن مرغ در این واحدها تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در صورت فعال بودن تمام واحدهای مرغداری تولید سالانه مرغ استان به 17 هزار تن خواهد رسید، افزود: برای حدود 40 واحد مرغداری غیرفعال فکری شود و به چرخه تولید بازگردند تا شاهد راه‌اندازی واحدهای مرغداری جدید در عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه 5 واحد مرغ تخم‌گذار در استان فعال است، گفت: تولید سالانه این واحدها 93 تن است، همچنین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان به ازای هر نفر 24 کیلوگرم در سال است.

این مسئول بیان کرد: نیاز سالانه استان به گوشت مرغ 16 هزار و 800 تن است که در حال حاضر 8 هزار و 500 تن تولید می‌شود و نیازمند تولید 8 هزار تن مرغ دیگر در استان هستیم.

گوهرگانی تصریح کرد: واحدهای مرغداری فعال در استان برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده، ضمن اینکه واحدهای تخم‌گذار استان 40 نفر را به صورت مستقیم و 80 نفر را به صورت غیر مستقیم مشغول کار کرده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی