نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. خرداد 1395 - 11:41
در بازار یاسوج که بگذری با آدم‌های پر از درد و غصه‌ای برخورد می‌کنید که شنیدن حرف‌های آنها دل هر انسان را بدرد می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در بازار یاسوج که بگذری با آدم‌های پر از درد و غصه‌ای برخورد می‌کنید که شنیدن حرف‌های آنها دل هر انسان آزاده‌ای  را بدرد می‌آورد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، ظهر روز جمعه ۲۱ خرداد که خیلی از مردان و زنان ساکن یاسوج در خانه استراحت می‌کردند و یا در کنار خانواده اوقات خوشی را می‌گذراندند، زن میانسالی در خیابان شهید هرمزپور «جنب اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد» از فرط خستگی چشمانش را بسته بود، کنجکاو شدم و به بهانه خرید مقداری محصولات محلی به سمت او رفتم، ضمن خریدن مقداری «گندم برشته» با او هم کلام شدم و سفره دلش را برایم باز کرد.

خانم «ر-ح» دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد و اهل بخش لوداب است، یکی از فرزندان او در دانشگاه دولتی بوشهر مشغول به تحصیل است و از مشکلات زندگی سخنانی را مطرح کرد که نمی‌توان آنها را در اینجا به رشته تحریر در اورد.

«او» در پاسخ به سئوال‌هایم، گفت: مشکلات زندگی زیاد و مخارج هم بالا است، در منطقه مادوان اجاره نشین هستم و شوهرم به دلیل کهولت سن نمی‌تواند کار کند، اگر چه تحت پوشش کمیته امداد(ره) هستیم اما به دلیل مخارج بالا و وجود دختری مجرد و تحصیل پسرم در دانشگاه مجبور به کار بیرون از خانه نیز هستم.

 

این مادر که وجودش پر از عشق و مهربانی نسبت به اهل خانه بود نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «آیا شما به کار بیرون از منزل نیاز دارید؟»، بیان کرد: آری، شوهرم از کار افتاده و دیگر توان کار را ندارد و از همه بدتر اجاره نشینی دردسر بزرگتری است.

«او» اضافه کرد: در گذشته زمین کشاورزی و دامداری داشتیم ولی آنها را به دلیل کم آبی رها کردیم و به یاسوج آمدیم اکنون هم با مشکلاتی روبرو هستیم.

به گفته «این خانم» برخی از زنانی که با او در بازار یاسوج مشغول به فروش محصولات محلی و گیاهان دارویی هستند، مشکلاتی بدتر از او دارند، «پ» افزود: برخی از این زنان مشکلات مالی زیاد دارند و شوهرانشان یا معتاد و یا هم بیکار هستند.

به گزارش کبنا، «ح» در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: در شلوغی بازار گاهاً اذیت می‌شویم برخی اوقات هم مأموران شهرداری اجازه فروش محصولات محلی و گیاهان دارویی را در جاهای پرتردد نمی‌دهند و به همین دلیل گاهاً در نقاط دیگری از بازار فروش می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری یاسوج مکانی را برای فروش موقت محصولات محلی ایجاد کرد ولی متأسفانه استقبالی از این مکان نمی‌شود و از هر گونه سایبانی هم برخوردار نیست و گرما اذیت می‌کند.

به گزارش کبنا، آنطوری که به نظر می‌رسد نصب تابلوی محل فروش موقت محصولات محلی صوری است و عملاً هیچ فردی برای فروش محصولات گیاهان دارویی و محلی در این مکان حاضر نمی‎شود.

yasuj-bazar-khoraki

بنا بر این گزارش، در شلوغی بازار یاسوج گاهاً مواردی اینچنینی به چشم می‌خورد که دل انسان‌ها را آزرده می‌کند و شاید در چنین ساعتی که این «مادر» صورتش از شدت گرما برای کسب روزی سوخته بود، خیلی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد بدون هیچ دغدغه‌ای در آسایش کامل و شاید هم در آبشارهای خوش آب و هوای یاسوج روزشان را سپری می‌کنند.

 

امام علی(ع) در پیامی به فرماندهان خود می‌گوید؛ «نکند به واسطه موفقیت یا رسیدن به امکاناتی، روی از مردم برتافته و از آنان دوری گزینید، بلکه باید در این شرایط ، پیوندها را محکم‌تر نموده و مهربان‌تر از گذشته با مردم برخورد نمایید». (نهج البلاغه – نامه ۵۰)

کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی