نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. خرداد 1395 - 12:12
شرکت آیرما طی نامه ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد انصراف خود از سرمایه‌گذاری در معدن فسفات چرام را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این پروژه که قرار بود از ۵ سال گذسته با سرمایه گزاری  بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار (ارزی)  و ۱۰۰۰ میلیارد ریال صورت پذیرد به علت عدم هماهنگی بخش دولتی با بخش خصوصی و سرمایه گذار رها گردید

.پروژه یاد شده با ایجاد اشتغال ۸۹۰ نفر اصلی ترین پروژه معدنی منطقه محسوب می شد و خواسته های مورد تقاضای شرکت از بخش دولتی شامل موارد ذیل بود که محقق نگردید:

1-تعیین تکلیف گواهینامه کشف و هزینه های کاشف که به استناد تبصره ماده ۳۶ به میزان ۶ میلیارد ریال پرداخت گردید.ولی سازمان از نهایی سازی آن استنکاف ورزید.

2-تعیین تکلیف زیرساخت ها ( که به علت عدم پیگیری صحیح استان متوقف ماند).

تعیین تکلیف منابع ارزی ( که حتی یک جلسه مشترک حضوری هم در این خصوص با تصمیم گیرندگان سیستم بودجه ای و بانکی کشور تشکیل نشد).

این شرکت طی  نامه ای به استاندار و  ارسال رونوشت آن به مقام محترم وزارت و نماینده محترم ولی فقیه همچنین مجلس شورای اسلامی انصراف رسمی خود را از پروژه سرمایه گزاری فوق اعلام نمود.

جناب آقای دکتر موسی خادمی

استاندار محترم استان کهگیلویه و بویر احمد

با سلام و ادب

احتراماً، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای حضرتعالی و تمامی همکاران در ماه مبارک رمضان مستدعی است ما را از دعای خیر خویش در این روزهای آسمانی محروم نفرمائید.

در ابتدا ضمن تشکر از مهمان نوازی مقامات محترم استان در سنوات اخیر که در خصوص پروژه فسفات میزبان ما بوده اند برای همگی توفیقات روزافزون را خواهانیم.

هر سرمایه گذاری به امید جلب رضایت خداوند و ایجاد خیرات و مبرات همچنین حک نشان و نام نیک وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود، با این وجود بدست آوردن سود حلال از محل پروژه ها، اصلی اساسی محسوب می‌شود که نمی‌توان هیچگاه از آن چشم پوشی نمود.

ادبیات سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری، کارشناسانی را می‌طلبد که توانسته باشند الفبای این مهم را آموخته باشند و درباره آن با یکدیگر به بسط و آرامش هم اندیشی نمایند.

متاسفانه این مهم در خصوص پروژه فسفات محقق نشد و بعد از گذشت چند سال قول و قرار، به عللی که از ید بهره‌بردار خارج بوده و در ذیل به آن اشاره خواهد شد، نتوانستیم گام های موثر خود را در این خصوص به نحوی ثواب برداریم و صرف میلیاردها تومان هزینه توسط شرکت سرمایه‌گذار تنها اثر ملموس این پروژه محسوب گردید هر‌چند طبق قانون باید هزینه های انجام شده قبل از آغاز کار بهره بردار بعدی به حساب سرمایه‌گذار جاری منظور گردد.

عدم توان تامین زیرساخت ها، منابع ارزی، مشکلات پیش آمده توسط شرکت کاشف و … همچنین کارشکنی های متعدد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سنوات اخیر نه تنها بخشی از عوامل عدم امکان سرمایه گذاری محسوب می‌گردد بلکه با ادامه این وضعیت هیچ سرمایه گذاری حاضر به فعالیت در این پروژه نخواهد بود.

قبلاً هم خدمتتان معروض بوده ام که سازمان صمت و تیم سرمایه‌پذیر استان از اطاله پروژه حض لازم وکافی را می برند و عدم توانایی فنی آنها در یک پروژه کلان ملی باعث شده تمامی برنامه ریزی ها با مشکل روبرو گردد.

این شرکت بدینوسیله براساس قانون معادن و تمامی قوانین سرمایه‌گذاری دیگر، همچنین صرف و صلاح منطقه  با عمل به توصیه بزرگان استان، خروج تدریجی خود را از سرمایه گذاری اعلام می دارد و به حضرتعالی و سایر بزرگواران اعلام می‌دارد با وضع موجود هیچگاه سرمایه‌گذاری موفقی در خصوص فسفات در منطقه انجام نخواهد شد مگر با حمایت واقعی از بخش تولید. شاید استفاده از منابع دولتی در پیشبرد عملیات عمرانی و زیرساختی موثر باشد ولی ضعف در اجرای مدیریت صنعتی و معدنی در استان قطعاً گریبانگیر تمامی سرمایه‌گذاران آتی خواهد شد.

موانع دیگری که در جلسات خصوصی خدمتتان عرض نموده ام و تهدیدات اخیر از سوی برخی عزیزان یکی دیگر از عواملی است که این تصمیم اتخاذ گردیده است.

توانایی های والای حضرتعالی در بعد مدیریتی کاملاً مشهود است و این مهم در جلسات مشترک به خوبی مشهود و ملموس بوده و هست و هرکجا حضور داشته اید توانسته‌اید این توانایی ها را به منصه ظهور برسانید. باتوجه به این مهم و عدم پاسخگویی مقامات سازمان صمت که متاسفانه تمامی تقصیرات و کوتاهی‌های خود را برگرفته از اوامر شما می دانند و مصرحاً تصریح می نمایند مقام محترم استاندار مخالف حضور شما در این استان است، لطفاً نسبت به درج هزینه های انجام شده این شرکت در ظهر گواهینامه کشف به منظور اخذ از بهره‌بردار بعدی با نظر کارشناسان رسمی دادگستری اقدامات لازم را مبذول بفرمایید تا این شرکت بیش از پیش متضرر نگردد و سرمایه گذاران آتی نیز نسبت به سرمایه گذاری خود اطمینان لازم را کسب نمایند.

عاجزانه استدعا دارم نسبت به تسهیل سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران آتی اوامر لازم را مبذول بفرمایید تا بتوان قدمی خیر در راه اعتلای میهن از طریق جذب دارایی های سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گشود./جمانیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی