نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. خرداد 1395 - 12:46
در پی اقدام کشورهای غربی در اعزام مستشاران و نظامیان خود به شمال سوریه برای شرکت در عملیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع، روسیه، ایران و سوریه نیز آماده نبرد بزرگ در حلب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در سایه فعالیت گسترده سرویس‌های اطلاعات غربی در خاک سوریه، در مدت اخیر نظامیان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به افسران و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه ملحق شدند تا به نیروهای دموکراتیک سوریه رسیده در عملیات نظامی ضد داعش کمک کنند.

گزارش‌هایی نیز حاکی از حضور افسران ترکیه در ریف شمالی لاذقیه است و نظامیان آلمانی نیز در قالب تشکیلات نظامی آمریکایی و فرانسوی در عملیات پیشروی نیروهای دموکراتیک در استان حلب در شمال غرب سویه حضور دارند.

به موازات آن، هفته اخیر تهران شاهد نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه بود. به گفته ناظران این نشست با هدف ارزیابی اوضاع میدانی سوریه و اصلاح راهبردها و وضع نقشه‌های جایگزین برای شرایط احتمالی تشدید بحران سوریه برگزار شد.

بر اساس اخباری که از این نشست به بیرون درز کرده وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه موضوع حمله به رقه را بررسی کردند.

بی‌تردید غربی‌ها به موازات پیشروی‌های جبهه مقاومت به دنبال رسیدن به دستاوردی میدانی بخصوص در ریف حلب، رقه و دیر الزور هستند تا برگ برنده‌ای سیاسی در پای میز مذاکرات برای مخالفان خارج نشین کسب کنند.

بنابراین امروز جبهه شمال سوریه شاهد رقابت بین جبهه مقاومت و محور آمریکایی در مبارزه با داعش است، ارتش سوریه در حال پیشروی به سوی شهر راهبردی الطبقه است و برای آزادی رقه و دیر الزور تلاش می‌کند.

از سوی دیگر نبرد ارتش سوریه و متحدان آن در حلب نیز ادامه دارد، به گفته رسانه‌ها، روس‌ها به نظر ایران درباره سرنوشت‌ساز بودن نبرد حلب اذعان  کرده‌اند و اینکه نتایج آن دستاوردهای بزرگی خواهد داشت که صحنه سوریه را متحول خواهد کرد و احتمال می‌رود گفت‌وگوهای نشست وزیران دفاع سوریه، ایران و روسیه نیز بر نبرد حلب متمرکز بوده باشد.

از همین رو سوال‌ها درباره تحولات آتی حلب و ریف آن همزمان با حمله ارتش سوریه به سوی فرودگاه راهبردی الطبقه مطرح می‌شود تا از این فرودگاه برای آزادسازی دیر الزور و تشدید حملات علیه رقه قبل از یورش زمینی به آنجا استفاده کند.

آمریکایی‌ها کاملا می‌دانند که نمی‌توانند الله بختکی کار کرده و نیروهای دموکراتیک سوریه و دیگر گروه‌های تروریستی را بیش از این، به نبرد با داعش بکشانند چرا که آنها خواهان به فرسایش کشیدن این گروه‌ها در زمانی کوتاه نیستند.

از همین روست که آمریکا، انگلیس،فرانسه و آلمان افسران و نظامیان خود را به شمال سوریه که از لحاظ راهبردی در شرایط کنونی حائز اهمیت است، فرستادند و معنایش این است که غربی‌ها اخیرا تصمیم به یکسره کردن عملیات ضد داعش در مناطق گسترده‌ای از شمال سوریه به نفع گروه‌های مسلح گرفته‌اند تا در مرحله آتی به مناطقی امن تحت حفاظت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مبدل شود.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی