نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. خرداد 1395 - 14:17
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
کسب رتبه برتر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه احیاء منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشارکت مردم استان در زمینه حفاظت و احیاء منابع طبیعی بسیار چشمگیر است، گفت: سال گذشته توانستیم جزو استان‌های برتر در این امر احیاء و مشارکت مردمی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عزت‌الله بهشتی‌فر پیش از ظهر امروز اظهار کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع در برگرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور فعال مردم در عرصه‌ها و حفاظت از آنها، افزود: در برخی از اوقات حضور مردم در عرصه‌ها حتی بیشتر از نیروهای دولتی است.

وی اجرای طرح‌های مشارکتی بادام‌کاری و گیاهان دارویی در استان را نمونه‌ای بارزی از حضور هم پای مردم با منابع طبیعی عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون با مشارکت مردم توانستیم حدود 59 هزار هکتار از اراضی ملی را زیر کشت برده و حفاظت کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود 35 هزار هکتار بادام‌کاری با مشارکت مردم در استان داشتیم، تصریح کرد: 4 هزار هکتار توسط دولت و 31 هزار هکتار آن با مشارکت مردم انجام شد.

وی سطح زیر کشت گیاهان دارویی (آنغوزه) را 24 هزار هکتار بیان کرد و افزود: این میزان نیز با مشارکت و همکاری مردم در یاسوج انجام گرفته که تاکنون سود بسیار بالایی از فروش آن عاید دولت و به خصوص بهره‌برداران شده است.

بهشتی‌فر مشارکت و همکاری مردم در امر احیاء و حفاظت از منابع طبیعی را بسیار مطلوب دانست و یادآور شد: استان ما در زمینه احیاء و مشارکت مردمی در امر منابع طبیعی توانست با کسب رتبه بالا جزء استان‌های برتر کشور باشد.

وی با اشاره به حضور فعال مردم در عرصه‌ها هنگام آتش‌سوزی و همکاری آنها در خاموش کردن آتش، گفت: هنگام آتش‌سوزی در برخی عرصه‌ها مردم قبل از نیروهای ما در محل حضور پیدا کرده و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کنند ضمن اینکه در بیشتر موارد مردم آب و غذای نیروهای ما را نیز تأمین می‌کنند.

بهشتی‌فر، اذعان کرد: بالغ بر 570 نفر در قالب 22 اکیپ در 183 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی حضور داشته و از آنها محافظت می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری خوب نیروهای مردمی، گفت: حدود 75 نفر نیروی حفاظتی و نه دیدبان در استان در حال انجام فعالیت هستند که امیدواریم با حمایت و توجه بیشتر سازمان به این افراد بتوانیم زحمات آنها را قدر گذاشته و از آنها تقدیر کنیم.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی