نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. تير 1395 - 10:31
مزارعی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از برخی مدیران استانی و شهرستانی پرداخت و گفت: رویکرد برخی از مدیران چوب لای چرخ گذاشتن است نه ارتقای استان و این عیب بزرگی است و در صورت شاکی بودن مردم از نحوه عملکرد دستگاه ها، با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام  والمسلمین غلامرضا مزارعی در نشست خبری با اصحاب رسانه، به برخی از اظهارنظرها در خصوص قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: کسی به جز نهادهای مشخص شده،  صلاحیت ندارد به حوزه دستگاه قضایی ورود پیداکند و برخی از این اظهار نظرها در باره دستگاه قضایی، ناشی از غفلت و ناآگاهی آن فرد یا مدیر است.

وی به مقایسه عملکرد دادگستری استان در سال ۹۴ در قیاس با سال ۹۳ پرداخت و گفت: در بسیاری از شاخص ها، به نسبت سال ۹۳ رشد خوبی داشتیم که از ان جمله می توان به کاهش پرونده های جرایم خشن اشاره کرد که از رتبه ۱۵ در سال ۹۳ به رتبه ۶ در سال ۹۴ رسیدیم و امروز پرونده های جرایم خشن به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد.

مزارعی بر برخورد جدی و قاطع با مجرمانی که دست به اسلحه می برند تأکید کرد و گفت: کسانی که دست به اسلحه می برند باید در همان محل با آنها برخورد شود و به شدت مجازات شوند.

وی افزود: اخلالگران مسلحانه در امنیت عمومی محارب هستند و به سزای عملشان می رسند و کسانی که با عربده کشی و چاقو کشی و اسلحه کشی امنیت جامعه را به خطر می اندازند، خودشان را آماده مجازات کنند.

رئیس کل دادگستری استان از اعدام ۵ نفر از کسانی که به حریم مردم تجاوز کردند خبر داد و گفت: برخی از احکام در آینده نزدیک اجرا می شوند.

وی از آمادگی کامل دستگاه قضا برای اجرای کامل قانون خبر داد و گفت: در راه اجرای قانون و عدالت و برای احیای امنیت مردم، آماده ایم که جانمان را هم فدا بکنیم.

مزارعی به کاهش جرایم در استان خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته، سرقت در استان ۲۰ درصد، نزاع های فردی ۴۰ درصد و نزاع های جمعی ۱۸ تا ۲۲ درصد کاهش یافته اند.

این مقام مسئول از ورود جدی دستگاه قضایی به زمین خواری، کوه خواری و تصرف منابع ملی خبر داد و گفت: به زودی حتی به باغ شهرهای ورود پیدا می کنیم و حتی خطابمان به مدیرانی است که بدون رعایت تشریفات امتیاز داده اند و جرم را تسهیل کرده اند.

وی افزود: ما دست مدیران را به یاری می گیریم اما تخلف و سهل انگاریشان را تذکر داده و در صورت لزوم برخورد می کنیم.

 

در حوزه سلامت انتخابات اظهار نظر نمی کنم

مقام ارشد قضایی استان به انتخابات اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: انتخابات در حوزه امنیت، عاری از جرم برگزار شد و بستری آرام را برای برگزاری انتخابات با همکاری نهادهای دیگر فراهم کردیم.

وی افزود: در حوزه سلامت انتخابات از آنجایی که رسالت ما نبود، اظهار نظر نمی کنم.

مزارعی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از برخی مدیران استانی و شهرستانی پرداخت و گفت: رویکرد برخی از مدیران چوب لای چرخ گذاشتن است نه ارتقای استان و این عیب بزرگی است و در صورت شاکی بودن مردم از نحوه عملکرد دستگاه ها، با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم.

وی تصریح کرد: ظلمی که به مردم این استان می شود از تنگ نظری مدیران است.

مزارعی افزود: با تقدیم بیش از هزار و ۸۰۰ شهید ، شایسته نیست مدیران این گونه کار شکنی بکنند و در گزارش دادن و تخریب ید طولایی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: با ورود سازمان بازرسی استان به قضیه با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم و در این کار با کسی تعارف نداریم.

وی تصریح کرد: اگر این اختلاس ها و بهره برداری های شخصی از بیت المال نبود، در این مملکت بیکاری نداشتیم؛ جواب جوان بیکاری که به فساد در سیستم مدیرتی اعتراض می کند را چه بدهم؟

مزارعی افزود: حکم هفت تا 10 تن از مدیران استانی که در بین آنها مدیران ارشد نیز هستند، صادر شد و برخی نیز در مرحله تجدید نظر هستند.

وی ادامه داد: هر اداره ای که بخواهد در کار مردم گره بیندازد در کارش گره می اندازیم.

رئیس کل دادگستری استان به حمایت از مدیران جهادی اشاره کرد و گفت: مدیرانی که جهادی عمل می کنند ممکن است دچار اشتباه هم بشوند و چنین مدیرانی را دستشان را میگیریم و کمکشان می کنم تا خطایشان رفع شود اما با مدیرانی که گزینشی برخورد می کنند و در انجام امور سهل انگارند برخورد جدی می کنیم.

منبع: سایت مردم ک و ب

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی