نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. تير 1395 - 12:00
فعال حوزه زنان و خانواده نسبت به انتشار خبر حضور احتمالی خود برای کاندیداتوری در انتخابات آتی شورای شهر یاسوج واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص احتمال حضور خود در انتخابات شورای شهر یاسوج گفت: همه این مسائل شایعاتی است که از طرف سایت های اجاره ای و از سوی جریانات خاص سیاسی مطرح شده است.

 

وی با اشاره به تلاش این سایت ها و جریانات خاص سیاسی برای بی اثر کردن انتقادات مطرح شده در خصوص مسائل زنان استان افزود: از آنجائی که تا به حال مسائل زنان در استان به صورت جدی مطرح نشده و کسی در این خصوص از مسئولین مطالبه ای نداشته است، مسئولین و سایت های اجاره ای برای فرار از پاسخگویی به مسائل مطرح شده توپ را به زمین بازی های سیاسی می اندازند تا مطالبات حقیقی و اصیل را بی اثر کنند.  

 

هدایتخواه با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه مردم و مسئولین به مسائل زنان و پرداختن تخصصی به این مسائل گفت: مطالبه گری در خصوص مسائل زنان می تواند زمینه تغییر نگاه مردم، پیگیری آنها و پاسخگویی مسئولین را فراهم آورد، اما برخی ها با شایعه پراکنی و تلاش برای تبدیل این مطالبات به بازی های سیاسی زمینه بی اعتمادی مردم را فراهم می آورند و باعث می شوند جامعه احساس کند هرکسی که در پی حل و رفع نیازها و مسائلشان برآمده است در پی مسائل سیاسی و مطامع خود است.

 

این دانشجوی دکتری مطالعات زنان با بیان اینکه حل مسائل زنان استان نیازمند کار فرهنگی گسترده و بنیادین است اظهار داشت: مشکلات جامعه زنان شهر ما نه با رفتن حمیده هدایتخواه به شورای شهر و نه حتی با تبدیل شدن تمام ترکیب جمعیتی شورای شهر به ترکیبی مونث و حضور صددرصدی زنان در شورا حل نمی شود، چرا که راه حل مسئله را باید در بسط نگاه و فعالیت فرهنگی، آموزشی و اجتماعی گسترده جست نه در حضور زنان در شورای شهر.

 

حمیده هدایتخواه افزود: من به عنوان کسی که در رشته مطالعات زنان مشغول به فعالیت هستم و دغدغه ام حل مشکلات زنان شهرم است رفتن به شورای شهر را راه حل خوبی برای حل مشکلات زنان شهرم نمی دانم و وارد عرصه سیاسی و انتخابات شورای شهر نخواهم شد.

 

طلبه سطح سه حوزه علمیه در پایان با تاکید بر ضرورت ورود زنان نخبه به طرح مطالبات زنان اظهار داشت: تا به حال در استان نگاه تخصصی و کارشناسی به مسائل زنان وجود نداشته است و مسئله به صورت تخصصی بررسی نشده است، اما با استفاده از رسانه ها و با تجمیع ظرفیت زنان نخبه استان می توان مطالبات حقیقی و اصیل جامعه زنان را از کانال های صحیح پیگیری کرد و حتی جلوی تلاش برخی سایت های اجاره ای برای بی اثر کردن مطالبات اصیل جامعه ایستاد.

 

صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی