نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. تير 1395 - 11:20
افزایش غیرمنطقی قیمت مرغ توسط کشتارگاه‌ها و دلالان موجب افزایش قیمت مرغ و کمبود آن در بازارهای استان از جمله شهر یاسوج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در روزهای اخیر کمبود مرغ کشتار روز در شهر یاسوج نارضایتی‌هایی در بین مردم ایجاد کرده و همین عامل موجب شده کمبود مرغ در بازار شهر یاسوج را از متولی اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان جویا شویم.

جعفر گوهرگانی در همین خصوص به خبرنگاران گفت: کمبود مرغ کشتار روز به دلیل برنامه‌ کشتارگاه و دلالان برای افزایش قیمت مرغ بوده که این کار آنها کاملا غیرمنطقی است.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان مرغ کشتار روز با قیمت پنج هزار تا پنج هزار و ۱۰۰ را در اختیار عاملین فروش و کشتارگاه‌ها قرار می‌دهند و عاملین هم می‌توانند با اضافه کردن حداکثر دو هزار تا ۲۷۰۰ و برای مناطق دوردست هزینه تبعی اضافه کنند و مرغ را با قیمت ۷۵۰۰ و ۷۸۰۰ به فروش برسانند اما عاملین فروش و دلالان در فکر افزایش بیشتر قیمت مرغ هستند که این کار به سود مردم نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها در شهر یاسوج با کمبود مرغ کشتار روز مواجه هستیم و در سایر شهرستان‌ها هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد، بیان کرد: مرغ منجمد با کیفیت برای مصرف مردم به بازار عرضه شده است.

گوهرگانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ موجب فشار به مردم می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که خواسته عاملین و کشتارگاه‌ها افزایش قیمت مرغ گرم باشد، نیاز استان به مرغ کشتار روز را از استان‌های همجوار تأمین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گوشت قرمز به وفور در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شود و برای تأمین گوشت بز، گوساله، بره و کهره مشکلی نداریم اما علی‌رغم اینکه چند مرغداری حاضر شدند مرغ را با قیمت ۵۱۰۰ به عاملین تحویل دهند از این کار سرپیچی کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: وظیفه و رسالت سازمان جهاد کشاورزی حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و تنظیم بازار است و ما به دنبال سود واقعی عاملین هستیم و علاقه‌ای به ایجاد ضرر و زیان کشتارگاه‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: برخی کشتارگاه‌ها می‌خواهند اندازه سرمایه‌گذاری ۱۰ سال و زحمت حداقل ۴۰ روزه که یک مرغداری متحمل می‌شوند یک شبه سود عایدشان شود که این خلاف عقل، قانون و شرع است و باید انصاف داشته باشند تا وضعیت متعادل شود، ضمن اینکه اگر گوشت از خارج استان کشتار و وارد مرکز استان شود بهتر است تا از طریق افزایش قیمت به مردم فشار وارد شود.

تزریق مرغ منجمد به بازار برای جبران کمبود مرغ گرم

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به ذخیره مرغ منجمد گفت: مرغ منجمد به عنوان کالای جانشین مرغ کشتار روز محسوب می‌شود که با تزریق مرغ منجمد تاکنون مشکلی در سطح استان خصوصا شهر یاسوج ایجاد نشده است.

علی لاهوتی تصریح کرد: مرغ منجمد عرضه شده به بازار با کیفیت و قیمت آن نیز مناسب است.

این مسؤول تصریح کرد: مرغ منجمد به اندازه نیاز بازار تزریق شده و خوشبختانه تاکنون مشکلی ایجاد نشده، ضمن اینکه تا رفع این مشکل وظیفه خودمان مبنی بر تأمین مرغ منجمد را انجام می‌دهیم.

لاهوتی تصریح کرد: از مردم و عاملین فروش انتظار داریم که به صورت مستقیم به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه کنند و مرغ منجمد که تاریخ انقضا بالای پنج ماه دارد و کیفیت آن از مرغ گرم بهتر است را به قیمت ۴۸۰۰ تهیه کنند.

 گفت: مرغ منجمد با قیمت ۴۸۰۰ توسط این شرکت برای عاملین به فروش می‌رسد که قیمت ۵۰۰ تومان در مرکز استان و شهرستان دنا، و ۶۰۰ تومان در سایر شهرستان‌ها برای سود عاملین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شهر یاسوج مرغ منجمد با قیمت ۵۳۰۰ به دست مردم می‌رسد و در سایر شهرستان‌ها مرغ منجمد با قیمت ۵۴۰۰ عرضه می‌شود.

لاهوتی با اشاره به استقبال خوب مردم از مرغ منجمد گفت: در عرض ۱۰ روز ۱۰۰ تن مرغ منجمد بین مردم توزیع شد که این نشانگر استقبال خوب مردم از خرید مرغ منجمد است./فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی