نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1395 - 11:11
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۱۱ هزار بیکار تحصیل‌کرده در این استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری افراد زیر ۴۰ سال این استان ۲۶ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت‌الاسلام سید علی فتح میر محمدی افزود: نرخ بیکاری در بین افراد زیر 40 سال کهگیلویه و بویراحمد 26 درصد بوده که 25 درصد این افراد تحصیلات دانشگاهی دارند که انتظار می‌رود در سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهوری به این استان برای رفع بیکاری چاره‌اندیشی شود.

وی از مسائل اجتماعی را اشتغال زنان عنوان کرد و افزود: در گذشته زنان جویای شغل نبودند ولی هم‌اکنون متقاضی کار دولتی و اشتغال در بخش خصوصی هستند و دیگر این موضوع وارد مسائل اجتماعی شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه 20 درصد جمعیت این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند ابراز کرد: 34 هزار و 753 خانوار با جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و 5 هزار و 760 خانوار با جمعیتی افزون بر 20 هزار نفر تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این استان میانگین سن ازدواج مردان 29 سال و زنان 24، امید به زندگی در مردان در حوزه شهری 70.2 و در روستاها 66.71، امید به زندگی در زنان شهری 71 سال و زنان روستایی 67 سال است.

میرمحمدی تصریح کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان در زمینه رفع مشکلات اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و طلاق اهتمام جدی دارند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی