نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1395 - 11:32
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های استان را مغرضانه دانست و بر لزوم تشکیل تیم مقابله با آتش‌سوزی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،  سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد که به وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌ها اختصاص داشت، اظهار کرد: جنگل‌ها به همراه نفت و منابع آب مهمترین ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدن به توسعه هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظیفه اخلاقی، اسلامی و ملی حکم می‌کند که از این منابع حفاظت کنیم، تصریح کرد: مردم و مدیران باید مسؤولانه از این داشته‌ها و ظرفیت‌ها حفاظت کنند و اگر تخلفی از کسی در جایی در برابر این ظرفیت‌ها سر زد با آن برخورد جدی کنند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها به دو دسته عامدانه و سهوی تقسیم می‌شوند، گفت: شکی نداریم که بعضی جاه‌ها آتش‌سوزی‌ها عامدانه است لذا دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مرتبط باید به صورت جد با این افراد برخورد کنند.

خادمی آتش‌سوزی سهوی را نیز مشمول جریمه و تخلف دانست و افزود: معنی ندارد که عده‌ای برای خوشگذرانی سرمایه بزرگ مردم استان را در آتش‌ خوشگذرانی خود بسوزانند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همین خاطر باید تدبیری اندیشید و از همه دستگاه‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی‎‌ها استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبل از هر چیز باید دهیاری‌ها را برای مقابله با آتش‌سوزی فعال کنیم و تیمی برای این کار در استان تشکیل شود.

وی به صورت مصداقی تصریح کرد: برای مثال معلوم باشد که در هنگام آتش‌سوزی باید راننده اداره برق با یک نیرو در اسرع وقت در محل فرمانداری حاضر باشد یا اینکه نیروهای هلال احمر از قبل مشخص شده باشند و این تیم به صورت ضربتی وارد میدان عمل شوند.

خادمی به راه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: باید دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی و محیط زیست به مدت دو ماه افرادی را در محل‌هایی که احتمال آتش‌سوزی داده می‌شوند مستقر کنند و حقوق و مزایایی برای آنها در نظر گرفته شود.

استاندار در ادامه با انتقاد از برخی نیروها موقت در ادارات خاطرنشان کرد: عده‌ای از مسؤولان در دستگاه خود نیروی موقت دارند که در چنین مواقعی از آنها استفاده نمی‌شود و بعد از اینکه نیروی دائمی شدند هیچ کاری برای دولت انجام نمی‌دهند و بار مالی نیز برای دولت ایجاد می‌کنند.

وی خطاب به مدیران گفت: شما که توانستید در دوره مدیریت بحران که در استان فارس برگزار شد مقام اول را به خود اختصاص دهید باید در موقع آتش‌سوزی‌ها با قدرت وارد میدان شوید.

صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی