نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1395 - 11:46
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی این استان در یاسوج خبر داد و گفت: این جشنواره در شهریور‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمود باقری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های با ظرفیت بالای گردشگری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، سنتی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با استفاده و به کارگیری از این ظرفیت‌ها می‌توان استان را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در دنیا تبدیل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه هر ساله مسافران زیادی در فصول مختلف به خصوص فصل‌های تعطیل به استان سفر می‌کنند، گفت: هر چه ورود مسافر به استان بیشتر باشد باعث افزایش رونق اقتصادی خواهد شد پس باید همت کرده و زیر ساخت‌های گردشگری را جهت ورود بیشتر گردشگران فراهم کنیم.

این مسؤول به برگزاری جشنواره پرواز در یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره برای نخستین بار قرار است به صورت کامل در شهریور ماه سال جاری با حضور مسؤولان و مسافران در یاسوج برگزار شود.

باقری، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کنار جشنواره پرواز را یکی دیگر از فرصت‌های مهم جهت معرفی صنایع دستی استان به کشور دانست و یادآور شد: استان صنایع دستی مانند گلیم، جاجیم، گچمه، نمد، توبره، آیینه و نمکدان دارد که در نوع خود زیبا و بی‌نظیر هستند و ارزش معرفی به کشور و حتی دنیا را دارند.

وی برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی را از دیگر فرصت‌های گردشگری استان عنوان کرد و بیان داشت: این جشنواره نیز با هدف احیا و معرفی غذاهای سنتی استان در شهریور ماه سال جاری در یاسوج برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: پخت غذاها در سیاه چادرهای عشایری و توسط بانوانی با لباس محلی انجام خواهد گرفت.

این مسؤول ضمن دعوت از بخش خصوصی جهت همکاری در اجرای هرچه بهتر این جشنواره، گفت: امیدواریم با کمک تمامی دستگاه‌ها به خصوص بخش خصوصی بتوانیم خدمات ارزنده و مطلوبی به گردشگران ارائه داده و رضایت آنها را جهت سفر دوباره به استان جلب کنیم.

باقری با تاکید بر فراهم آوردن زمینه توسعه و صادرات صنایع و محصولات سنتی استان به سایر نقاط کشور و دنیا توسط همه دستگاه‌ها، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه کرده تا بتوانیم جهت محقق شدن شعار «اقتصاد مقاومتی» گامی اساسی برداریم.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی