نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1395 - 11:43
هنوز هم دوستانش باورشان نمی شود که اورنگ از میانشان رفته است با برخی هایشان که صحبت می کردم نمی خواستند عدم حضورش در بین شان را به زبان بیاورند.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، شهید سردار حاج ستار اورنگ مردی که در دلها ماند و آسمانی شد/مدیری مردم دار که مرگی بغیر از شهادت در حقش جفا بود.

هنوز هم دوستانش باورشان نمی شود که اورنگ از میانشان رفته است با برخی هایشان که صحبت می کردم نمی خواستند عدم حضورش در بین شان را به زبان بیاورند.

بهش گفتند حاجی یه مرکز تلفن برای تو هم کم است، اما با لبخند جواب می داد از شهر (یاسوج) هستند فلان بنده خدا هست فهمیده است من در تهران مشغول هستم زنگ زده است و پیگیر مشکلاتش هستند. بهش که می گفتیم پول این همه تلفن چطور می شود؟ با خنده می گفت می ترسم به خانمم بگم!

یکبار یکی از بچه ها دچار مصدومیت شدید شده بود و او را به بیمارستان بقیة الله تهران انتقال دادند، بنده خدا که آسیب دیده بود می گفت هوش و حواس خودم را نداشتم اما صدای یک لهجه شیرین که بیرون آمبولانس بود توی گوشم می پیچید. بعدها فهمیدیم که اولین نفری که به بالای سرم رسید شهید اورنگ بوده است، دو شب تمام بالای سرم مراقبم بود.

یک روز حالم خیلی بعد بود سرکار از حال رفتم، یک نفر سریع مرا سوار ماشین کرد و برد درمانگاه و مداوایم را پیگیری کرد. حالم که بهتر شد به خانه مرا بده و داروهایم را به خانمم داده که ازم مراقبت کند، پیگیر که شدم فهمیدم شهید اورنگ بوده که هزینه های درمان و دارویم را حساب کرده و برایم مرخصی گرفته و بعد مرا به خانه برده است.

یکی از شاگردان شهید اورنگ می گفت روز آخری که بنا بود به سوریه برود، بهش گفتم حاجی این دفعه می روی و شهید می شوی، با لهجه شیرین لری گفت: بخدا تا صدتا نفر داعشی نکشم، کشته نمی شم.

دریغ از اینکه سفر آخرش بود، وقتی که جسد مطهرش را به تهران آوردند، وزیر دفاع فیلم های تیراندازیش را که می دید غبطه می خورد که اورنگ را با چنین شخصیتی داشتیم و از دست دادیم.

از این داستان ها در مورد قهرمان یادداشت مان کم نیست، مردی گمنام، مردمی، خوش برخورد، توانا در علوم نظامی و مدیری توانمند، صفاتی هستند که دوستانش به وی نسبت می دهند.

چه شد که لیاقتش شهادت در راه حرم بی بی زینب شد، داستانی دیگر است. یادش بخیر در ایام اربعین خادم موکب امام حسین(ع) در مسیر کربلا بود و با لبخند همیشگی اش به زوار امام حسین (ع) خدمت می کرد.

شک ندارم که دعایش زیر ضریح باصفای امام حسین(ع) در ایام اربعین چاره کارش شد و توانست راه سرور و سالارش امام حسین(ع) را ادامه دهد.

اینکه اورنگ چرا چنین ناشناخته ماند و محبوبیتش در فراتر از مرزهای استان بیشتر از درون استان بود جای بسی بحث دارد که مهمتر از همه به خود ما بر می گردد که نتوانستیم او را به درستی بشناسیم. هنوز که هنوز است دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) ثواب کارها و عزاداری هایشان را به شهید اورنگ هدیه می دهند.

بگذریم که چه طرح های مطالعاتی در تهران برای اورنگ شناسی می گذارند. اما نکته اینجاست که چرا ما او را به فراموشی سپرده ایم؟

 

روشی که شهید اورنگ در مدیریت و مردمداری به مردمان دیارمان اثبات نمود جای بسی کار رسانه ای دارد که تا بتوانیم مدیرانی با صفات اورنگ در سطح ملی داشته باشیم.

 

خداحافظ تنها شهید مدافع حرم استانمان، آسوده بمان که نمی گذاریم فکر و راه تو برروی زمین بماند.

 

جهت دانلود نرم افزار اندرویدی شهید سردار حاج ستار اورنگ ( اینجا کلیک کنید)

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی