نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آبان 1395 - 10:17
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی با چشم اندازی واقع بینانه باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی این استان به ویژه در حوزه صنعت و کشاورزی براساس تحلیل های کارشناسی دقیق و واقعیت های موجود باشد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مجید محنایی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، افزود: سند توسعه صادرات استان بعد از مطالعه ابتدا در کارگروه مربوطه باید به تصویب برسد و در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع موجود و تصویب نهائی مطرح و بررسی شود.

 

وی به شناسائی منابع، توانمندی ها و ظرفیت های غیرنفتی و برنامه های ارتقائ تولید استان برای صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از آمارها و تحلیل های ارایه شده در این سند و وضعیت صادرات غیرنفتی استان، سنخیتی در چشم انداز روشن و شفاف برای آینده صنعت استان ندارد.

محنائی با بیان اینکه، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند از سال 92 تاکنون از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین و ابلاغ شده است، افزود: دولت در یک برنامه منسجم، جامع و همراه با ساز و کارهای لازم این موضوع مهم را به همه وزارتخانه ها و سازمان ها ابلاغ کرد.

وی، یکی از راهبردهای مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را توسعه صادرات غیرنفتی دانست و بیان کرد: سه شنبه هفته جاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری و جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه، پیش بینی میزان کل صادرات غیرنفتی استان در سال جاری افزون بر 15 میلیون و 400 هزار دلار در بخش‌های مختلف است که سهم بخش صنعت 13 میلیون و 560 هزار دلار، کشاورزی 5/1میلیون دلار و بخش صنایع دستی 339 هزار دلار است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی