نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آبان 1395 - 9:35
مشکلات دبستان ابتدایی 500نفری شهید فتحی شهرلنده همانند خیلی از آموزشگاه های این کشور در بحران اعتبار دست و پا می زند و چشم انتظار خیرین است.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، رسیدگی به مشکلات مدارس از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است که متاسفانه به دلیل وضعیت کمبود اعتبارات این سازمان تا کنون قسمت اعظمی از مشکلات فضاهای فیزیکی آموزشگاه ها به خصوص در مناطق محروم همچنان بر قوت خود باقی است.

دبستان ابتدایی شهید فتحی شهرلنده نیز یکی از این مدارس است که سابقه زیادی در تعلیم و تربیت خیلی از نخبگان و علمای این شهر دارد که به دلیل جابجایی های زیاد در این سالها متاسفانه هنوز هم نتوانسته است مکان ثابتی برای خود دست و پا کند.

یکی دو سال است که دبستان ابتدایی شهید فتحی لنده در اولین مدرسه شهرلنده یعنی اردیبهشت که ساخت آن به سال 1344برمی گردد استقرار پیدا کرده است که مهمترین مشکل این فضای آموزشی علاوه بر قدمت چندین ساله اش بحث حیاط این مکان آموزشی است که متاسفانه نیازمند تعمیز و بازسازی 100درصدی می باشد.

این آموزشگاه ابتدایی با بیش از 500نفر دانش آموز در دو نوبت صبح و عصر فعالیت دارد که در هفته های گذشته نیز که المپیاد دانش آموزی در این فضا آموزشی برگزارشد بیش از 15نفر از دانش آموزان زخمی شدند که موجب ناراحتی اولیاء و دانش آموزان شده بود.

متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مدیران این آموزشگاه تا کنون قادر به تعمیر و بازسازی این فضا نشده اند که به ناچار دست به دامن اولیاء دانش آموزان و اعضای شورای اسلامی و شهردار لنده شدند تا بلکه بتواند از محل کمک های عام المنفعه بخشی از مشکلات این آموزشگاه را حل نمایند که به همت اولیاء چندین نفر از دانش آموزان تا کنون کمک های به این آموزشگاه صورت گرفت که جواب گوی حل همه مشکلات نبوده و چشم انتظار همت مسئولان و خیرین مدرسه ساز برای رفع مشکلات این آموزشگاه می باشند.

مشکلات مالی که این روز های گریبانگیر مدارس در سراسر ایران اسلامی شده است می توانست با کمی مدیریت در قضیه صندوق دخیره فرهنگیان و اختلاس هشت هزار میلیاردی به آسانی رفع گردد تا امروز مدیران این آموزشگاه و سایر آموزشگاه های ایران اسلامی در مقابل دانش آموزان و اولیاء آنان  سرافکنده  نباشند چرا که یکی از مهمترین آیتم های تحصیل خوب داشتن فضای آموزشی مناسب است که متاسفانه این فضای آموزشی مشکلات زیادی تا رسیدن به یک فضای آموزشی ایده آل دارد.

به هرحال باید منتظر ماند تا ببینیم وزیر جدید آموزش وپرورش دولت تدبیر امید خواهد توانست رادی کمبود اعتبار را تن مجموعه بزرگ آموزش و پرورش در بیاورد یا نه.

گزارش وعکس:سیداسماعیل میری

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/م/200

تصاویر تکمیلی: 

منبع: خبر لنده

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی