نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آذر 1395 - 12:42
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بداخلاقی عده‌ای خاص در خصوص مسائل فرودگاه یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل به نقل از صبح زاگرس ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فرودگاه یاسوج و مشکلاتی که دارد در صفحه اینستاگرامش توضیحاتی داد.

سید موسی خادمی نوشته است، اول این که ارتفاع یاسوج از سطح دریا و شرایط توپوگرافی موجب شده که یک هواپیما و آن هم از نوع ای‌.تی‌.آر نتواند در این فرودگاه پرواز داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: به دلیل برخی مشکلات شرکت آسمان به دنبال لغو پروازها به یاسوج بود زیرا معتقد بودند که برای آن‌ها به صرفه نیست اول این که نیمی از بلیط‌ها فروخته نمی‌شود و دوم این که پرواز بیش از یک ساعت برای آن‌ها هزینه‌هایی دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت فرودگاه حل مشکل در دستور کار قرار گرفت و برقراری پروازها به عنوان راهکار کوتاه مدت و رفع مشکلات به عنوان راهکار بلندمدت مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول ادامه داده است: مذاکراتی با شرکت آسمان در راستای راهکاری کوتاه مدت صورت گرفت که این شرکت بحث زیان‌دهی را مطرح کرد.

خادمی افزود: ناچار تفاهم‌نامه‌ای با آن‌ها امضا کردیم که از سر ناچاری بود و در آن آوردیم که هزینه صندلی‌های خالی را نیز می‌پردازیم که پروازها به ۶ پرواز در هفته هم رسید و بعدها وضعیت به گونه‌ای شد که امکان خرید بلیط هم نبود.

استاندار بیان کرد: پروازها برقرار بود تا این که به دلیل آسفالت باند فرودگاه تعطیل شد و هر چند که به دلیل سردی هوا کار تکمیل نشد اما باند مجددا آماده شد اما شرکت آسمان به دلیل تنظیم برنامه جدید پروازها و پیگیری مطالباتش چند روزی هست که پس از اعلام آمادگی ما پروازها را برقرار نکرده است.

وی افزود: البته قضاوت‌های نادرست و بد اخلاقی‌هایی صورت گرفت و برخی افراد خاص این کار را انجام دادند و به جای کمک به مسئولان تضعیف و شایعه‌ پراکنی انجام دادند که شاید انگیزه‌های آن‌ها در آینده گفته شود.

خادمی گفت: راهکار اساسی افزایش طول باند است و جابجایی زندان یاسوج که مطابق با برآوردها به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با دستور وزیر راه و پی‌گیری‌های استان و حمایت نماینده بویراحمد و دنا تفاهم‌نامه‌ای خاص در حال انجام است و بقیه موارد را نیز پی‌گیری می‌کنیم.

khadmi-2 khadmi-3

khadmi-1

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا