نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. دى 1395 - 14:58
طرح ملی خادم(خانواده آماده در مخاطرات) در استان کهگیلویه وبویراحمد وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، با حضور معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از بانوان شاغل استان، آموزش های لازم در راستای اجرای طرح ملی خادم ارائه شد.

معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر کشور گفت: این طرح که به صورت مرحله به مرحله در تمام استان پیاده ‌سازی و به اجرا در خواهد آمد در راستای توانمند سازی مردم و سازمان‌های مردم نهاد  در برابر حوادث انسانی و طبیعی است.

 جمالدینی در این کارگاه آموزشی، افزود: حضور در این دوره‌های آموزشی، مردم را در برابر حوادث، بحران ها و بلایا آماده و کارسازتر می‌ کند.

وی، کمک به آمادگی مردم ‌در برابر ‌انواع مخاطرات طبیعی و انسان ‌ساخت را از دیگر اهداف برگزاری این طرح برشمرد و افزود: کاهش حوادث و اتفاقات و توانمند بودن مردم در مقابله با حوادث غیرمترقبه از درگیر شدن بخش وسیعی از امکانات ملی جلوگیری ‌می‌ کند.

معاون آموزشی و فناوری جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه، مسئله کرامت اجتماعی و انسانی، بشر دوستی و کاستن از آلام بشری از اساس دین و آرزوی هر حکومتی است، افزود: تلاش براین است تا مسئله اصول انسانی وارد مرحله عمل شود و آسیب های اجتماعی کاهش یابند.

جمالدینی تصریح کرد: اگر به طور واقعی و منطقی به نقش و جایگاه بانوان در جامعه توجه شود، آسیب های جامعه بسیار کاهش می یابد، چرا که بانوان، مادرانی هستند که معلم انسان دوستی و محبت اند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر هم به نوعی تحکیم کننده بنیان محبت و نوع دوستی در جامعه است و در راستا و مسیر نقش مادران در جامعه حرکت می کنند.

جمالدینی، عملکرد و خروجی خوب جمعیت هلال احمر که به نوعی حامی دولت است را زمانی ارزنده، اطمینان ساز و اعتماد برانگیز برشمرد که حضور مردمی آن بخصوص بانوان در آن با آموزش های بیشتر و اطلاعات علمی تر و استقبال گسترده تر باشد.

وی، بی تفاوت نبودن نسبت به فقر، مدافعه گری و مطالبه گری نسبت به حقوق مردم را از دیگر اهداف جمعیت هلال احمر بیان کرد و افزود: آموزش های همگانی از برنامه و سیاست های مهم این جمعیت در برابر بلایای طبیعی و ساخته بشری است.

وی، تقویت باور عمومی به پیش آمد خطرها و استفاده از همه مدل ها، تجربه ها و هماهنگ کردن همه دستگاه ها، نهادهای مردمی و دولتی را از اهداف این طرح برشمرد و تاکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا تعادل بین کارآمدی و تهدیدات در کشور ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی