نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1395 - 11:51
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه سوادآموزی استان 9 شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد گفت: شهید نوروز علی جلیل پور از نخستین معلمانی است که طرح سوادآموزی را در اوایل انقلاب با نوشتن نامه به مسئولان خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،هادی زارع پور در نشست خبری با خبرنگاران در نخستین روز از هفته سوادآموزی گفت: در دوره سوادآموزی به تعداد دو هزار و327نفر؛ در دوره انتقال، 972نفر ودر دوره تحکیم هزار نفر مشغول تحصیل می کنند.

 

وی گفت: میزان پوشش سوادآموزی 71درصد ، دوره انتقال97 درصد و دوره تحکیم بیش از 90 درصد و میانگین 79 درصد است.

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: فعالیت های سواد آموزی در دو بخش شامل معلمان، مدیران و همچنین مؤسسات و دیگر ادارات و نهادها و دستگاه های اجرایی انجام می شود.

 

وی از اجرای طرح آسان آموزی بصورت آزمایشی در استان خبرداد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد جزء چهار استان کشور است که این طرح در آن اجرا و کارگاه آموزشی سه روزه در این زمینه برگزار شد.

 

هادی زارع پور گفت: شورای پشتیبانی سواد آموزی استان رتبه پنجم کشور را کسب کرد و در17 شاخص ارزیابی فعالیت های سواد آموزی استان با رتبه بسیار خوب کشور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

وی گفت: براساس آخرین سرشماری سال90میزان باسوادی گروه هدف 10تا49سال که در سال1355به میزان 28/86 درصد بود به 91/42 درصد رسیده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال55میزان باسوادی مردان 41 درصد و زنان 15 درصد و باسوادی در شهرها 70درصد و در روستاها و عشایر 25 درصد بود که این میزان هم اکنون برای مردان به 94/54 درصد و زنان به 86/40 درصد و در شهرها به 88/74 درصد ودر روستاها به 74/23 درصد رسید.

 

هادی زارع پور گفت: براساس سرشماری سال90به تعداد407هزار و209نفر باسواد و بیش از 40 هزار نفر در گروه سنی 10 تا49 سال بی سواد هستند.

 

وی گفت: براساس سرشماری سالجاری میزان باسوادی استان متعاقباً اعلام می شود.

 

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در جهت تبلیغ و ترویج فعالیتهای سوادآموزی وتحقق برنامه ها رسانه ها تعامل بسیار خوبی با آموزش وپرورش دارند.

 

وی گفت: اجرای 300 برنامه رادیویی و 300 برنامه تلویزیونی در شبکه استانی دنا و تهیه فیلم گل آفرین از مهمترین فعالیت های رسانه ای در بخش سوادآموزی بود.

 

در این نشست معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: برای ارتقاء سطح سواد در مناطق عشایری طرح باسواد کردن زنان ودختران عشایری در نخستین مرحله برای 600نفر وبا حضور 120مربی آموزش دیده در حال اجراست.

 

سیدمسعود ارجمند گفت: طرح اصلاح نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز وبا هدف صحیح خوانی نماز سوادآموزان نیر در حال اجراست.

 

وی به برنامه های هفته سوادآموزی از 4تا10دی ماه اشاره کرد وگفت:نشست خبری با رسانه ها-دیدار با نماینده ولی فقیه وائمه جمعه-دیدار با خانواده معظم شهدای سوادآمنوزی-آغاز برگزاری مسابقات علمی وتوزیع کتابهای مسابقات وبرنامه تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(ره)ومقام معظم رهبری وساداموزی وترویج فرهنگ نماز وانتظار برگزار می شود.

 

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: جامعه سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد 9 شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد و شهید نوروزعلی جلیل پور از نخستین معلمانی است که طرح سوادآموزی را در اوایل انقلاب با نوشتن نامه به مسئولان خواستار شدند.

 

وی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی مسابقه کتابخوانی با موضوع شعار سال برای سوادآموزان از دوره های تحکیم وانتقال برگزار می شود.

 

سیدمسعود ارجمند گفت:حضور در برنامه های تلویزیونی ورادیویی-میزگردهای رسانه ای-توزیع اقلام تبلیغی از دیگر فعالیتهای هفته سوادآموزی است.

 

 

انتهای پیام/ش

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی