نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. دى 1395 - 8:42
اقتصاد دان کهگیلویه و بویراحمدی؛
تیم های اقتصادی دولت در استانها ضعیف عمل می کنند
اقتصاد دان کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه در استانها تیم های اقتصادی بسیار ضعیف هستند گفت: در بحث ایجاد اشتغال باید عملیات و سیاست های فعال و ایجابی داشته باشیم و دولت در این بحث قوی عمل نکرده است.

یه گزارش پایگاه خبری چهارفصل، سید احسان عسگری اقتصاددان کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه کم کردن یک صفر بسیار کار کم اثر و هزینه های زیادی دارد گفت: حذف صفر از پول در اقتصاد کشور هایی که با تورم های سنگین روبرو می شوند بعد از مدتی بعد روانی، اجرایی و اقتصادی زیادی در بر دارد.

 

وی گفت: اگر اجرای کامل سیاست های تعدیل اقتصاد کلان شکل بگیرد آنوقت می توانیم این کار را انجام دهیم.

 

عسگری با بیان اینکه فرآیند هدفمندی یارانه ها به طور کامل اجرا نشده است گفت: به همین دلیل در سال های آتی افزایش قیمت هایی را خواهیم داشت.

 

وی گفت: اگر بخواهیم اقدام به حذف صفر کنیم پیش از آنچه مفید باشد مضر است از آن جهت که هزینه های زیادی برای چاپ پول و اسکناس، تعویض و جایگزینی آنها داریم.

 

اقتصاد دان کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه این افزایش قیمت ها است به عنوان تورم از آن یاد می شود گفت: کار عملیاتی برای کنترل تورم در سطح کلان کشور انجام نداده ایم.

 

عسگری با عنوان اینکه مهم تر از تورم بیکاری است افزود: بیکاری در اقتصاد ایران ساختاری است.

 

وی گفت: تحولات خاصی در اقتصاد ایران شکل نگرفته است لذا این بیکاری از قبل بوده و الان هم هست و در حال حاضر اقدام عملی برای رفع این معضل اجتماعی صورت نگرفته است.

 

این اقتصاد دان با بیان اینکه در استانها تیم های اقتصادی بسیار ضعیف هستند گفت: در بحث ایجاد اشتغال باید عملیات و سیاست های فعال و ایجابی داشته باشیم و دولت در این بحث قوی عمل نکرده است.

 

عسگری با اشاره به این موضوع که تیم های اقتصادی در استانها باید قوی باشد افزود: برنامه اصلاح ساختاری در نظام بانکی  و در فضای کسب و کار را مشاهده نکرده ایم.

 

این اقتصاد دان گفت: بالا بردن تعرفه واردات حمایت از صنایع داخلی است.

 

وی با بیان اینکه نوسان در تعرفه واردات  کار درستی نیست افزود: اگر تعرفه ای را به تنهایی بالا ببریم ولی سیاست های اشتغالزایی در کسب کار را بهبود نبخشیم این امر کار ساز نخواهد بود.

 

عسگری دارای  مدرک دکتری در دو گرایش  اقتصاد پولی و اقتصاد ریاضی از دانشگاه تهران است.

 

وی دارای 15 سال  سابقه کار اجرایی در رده کارشناسی،  مدیر کل، معاون مدیر کل و مشاور استاندار و نماینده استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش سرمایه گذاری در وزارت اقتصاد و دارایی است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی