نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1395 - 7:05
همايش يافته هاي قابل ترويج در بخش كشاورزي، منابع طبيعي، آبخيزداري و محيط زيست و اشتغال پايدار در خصوص گياهان دارويي در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، جعفر گوهرگانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همايش گفت: در سال جاری 114 هزار تن تولید گندم در استان بوده است.

 

وی با بیان اینکه  80 هزار تن گندم مصرف نان و مصارف شیرینی در استان بود گفت: 70 هزار تن گندم به صورت سیلویی ذخیره شده است.

 

گوهرگانی با شاره به این موضوع که در سال 92، پنج هزار تن خرید محصول بذری استان بوده گفت: در سالجاری 10 هزار تن محصول بذری در استان تولید داشتیم.

 

وی گفت: در سالجاری 320 درصد افزایش تولید گندم استان نسبت سال زراعی 92-91 بوده است.

 

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه دو هزار و 500 تن افزایش تولید گوشت مرغ نسبت به سال گذشته داشتیم گفت: در همین راستان یکهزار تن افزایش تولید تخم مرغ در استان بوده.

 

وی با بیان اینکه کشت پنج هزار هکتار گیاهان دارویی و گل محمدی را در استان داشتیم گفت: 14 میلیون شاخه گل در استان ظرفیت داریم.

 

وی گفت: هشت هزار و 500 تن سبزی و صیفیجات به صورت گلخانه ای در استان تولید می شود و از این لحاظ به خود کفایی رسیده ایم.

 

گوهرگانی با اشاره به اینکه پنج هزار هکتار از اراضی قابل کشت در استان با سیستم های نوین پیاده سازی شده است گفت: 200 هکتار باغ انگور دیم در موگر بویراحمد کار شده است که در سال دوم ثمر داده است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی