نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. دى 1395 - 8:40
نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۴٫۸ درصد به ۱۷٫۷ رسیده این در حالی است که پیش‌تر مسئولان استانی از کاهش آمار بیکاری در دولت یازدهم خبر داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد که قبلا توسط مسئولان امر ۱۶٫۱ درصد بیان شده بود و به گفته مسئولان استان در دو سال خدمت دولت یازدهم به ۱۴٫۸ درصد کاهش یافته، هم‌اکنون با رشد بیش از ۲ درصدی به ۱۷٫۷ درصد رسیده است.

 

از دلایل بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد می توان گفت که کارخانه ای نیست و یا اگر هم هست تعطیل و یا نیمه فعال است که جوانان این شهردر این کارخانه ها کار کنند و ماهانه حقوق بگیرن.

 

این جوانان مجبورند برای اینکه حداقل سرگرم باشن یه شغل های کاذب مثل  بیرون برها،پیتزایی ها، فلافلی ها و یا ساندویچی ها روی بیاورند.

 

نمایندگانی که موقع انتخابات قول ایجاد اشتغال و تأسیس کارخانه و رونق صنعت در استان می داند، الان کجایند؟ دقیقا کجا هستند که ببیند جوانان این استان از بیکاری به چه کارهایی روی می پاورند ؟

 

هر چند که مسئولان مربوطه در اداره کار و سایر مسئولان استان این نرخ بیکاری در استان را قبول ندارند اما در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد جزو سه استان اول در تعداد بالای آمار بیکاران است که ضروری است علل افزایش بیکاری بیش از گذشته مورد کالبدشکافی و بررسی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفته است: ۶۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات خود اشتغالی به این اداره کل مراجعه کردند و  از این تعداد ۲۱۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که به ۱۴۲ نفر تسهیلات پرداخت شد.

 

وی گفت: بازارچه مشاغل خانگی در رفع بیکاری موثر است اما تاکنون این بازارچه در هیچ یک از شهرستان‌های استان تشکیل نشده است.

 

مظاهری افزایش نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی و تعطیلی برخی واحدها را در افزایش این آمار موثر دانست و افزود: افزایش نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای صنعتی منجر به تعطیلی واحدها و در نتیجه رشد جمعیت بیکار استان شده است.

 

سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از فعالیت مجدد ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: با آغاز به کار این واحدها ۶۰۶ نفر مشغول به کار شدند این در حالی است که این آمار در هیچ سامانه‌ای به ثبت نرسیده است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی