نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. دى 1395 - 8:26
روستای توریستی و هدف گردشگری کریک در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ویژگی های منحصر به فرد در زمینه گردشگری است که در صورت معرفی این جاذبه ها به مردم سراسر کشور شاهد رونق بیش از پیش در آن خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، مشکلات روستای کریک امروز فقط مشکلات عمرانی نیست، دهیاران گرامی و مسئولان مربوطه و همچنین اهالی گرانقدر و شورا های محترم باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز سوق پیدا کنند زیرا در بسیاری از حوزه ها از جمله گردشگری نگاه فرهنگی اثر گذارتر و کارآمدتر است و کَریَک هم دارای پتانسیل های فراوان گردشگری است.

کریک دارای ویژگی های منحصر به فرد در زمینه گردشگری است که در صورت معرفی این جاذبه ها به مردم سراسر کشور شاهد رونق در آنها خواهیم بود.

نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان به ویژه در گسترده ملی را در معرفی این ظرفیت ها بسیار حائز اهمیت است و این نمایشگاه‌ها می تواند در رونق گردشگری، صنایع دستی و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار در روستای زیبای کریک بسیار راهگشا باشد و ظرفیت های روستای کریک در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری و صنایع دستی به همگان معرفی و راه برای توسعه و رونق اقتصادی در این روستا هموار شود.

apm_majs0.jpg

برخی از مشکلات مثل:برخورداری از تسهیلات و امكانات رفاهی ناچیز، بُعد وسیع خانوار، وجود مردمی با سطح بالائی از مقاومت در مقابل نوآوری ها و تغییرات مفید به حال جامعه، مشاركت اندك مردم در آنچه كه به نفغ شان است و بی توجهی مسئولان مربوطه و همچنین مشکلات مالی و ضعف مدیریتی این مهم را عملی نکرده است و شاید هم هیچگاه عملی نشود.

آنچه كه به عنوان خصیصه مشترك نكات گفته شده و به طور كلی مواردی از این دست می توان متذكر شد آن است كه غالب این موارد حكایت از وجود انبوهی از مشكلات در محیط روستا می نماید كه می بایست نسبت به رفع و یا حداقل تخفیف آنها اهتمام لازم را مبذول داشت، در حالیكه روستای خوش آب و هوای کریک خود دارای بضاعت مناسبی برای ایجاد تغییر است.

narf_karyak1-1.jpg

از جمله مهم ترین نقاط قوت کریک وجود جاذبه های اكوتوریستی نام برد كه این مهم با سرعت فزآینده ای در سطح جهان در حال رشد می باشد و غفلت از آن را باید جفائی نه فقط در حق روستائیان كه كل آحاد این مرز بوم تلقی نمود.

گردشگری روستایی و فراهم کردن زیر ساخت آن از شاخصه های صنعت گردشگری امروز است اما در روستای زیبا ی کریک با وجود مفاخر و مشاهیر برخواسته از روستا و تنوع فرهنگی روستا این مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

گذشته از جاذبه های این چنینی، طبیعت بکر و زیبای روستا با آداب و رسوم خاص نیز از دیگر ظرفیت های گردشگری روستایی در استان کَریَک است.

بی توجهی به صنعت گردشگری و بلا تکلیف ماندن گردشگری روستایی در میان این پرونده حجیم و راکد در سال های اخیر باعث شده تا همواره سهم دهستان توریستی کریک در بخش جذب گردشگران علیٰ رغم موقعیت جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در منطقه ای خوش آب و هوا کمتر شود.

5n3o_karnaval13-5.jpg

با توجه به ضرورت توجه به صنایع دستی روستای کریک و احیای هنرها و رشته های منسوخ شده، تولید سوغات اعم از تولیدات محلی، لبنی، باغی و خشکبار می تواند به رونق روستا کمک کرده و جذابیت های روستا برای حضور گردشگران را افزایش دهد،ضمن اینکه توجه به این بخش موجبات ایجاد اشتغال در روستا را نیز فراهم می کند،بی توجهی به تبلیغات و معرفی نشدن ظرفیت های گردشگری روستا عامل افول صنعت گردشگری روستایی طی سال های اخیر در دهستان کریک شده است.

میتوان گفت این ضعف باعث شد تا گردشگری روستایی نتواند به اهداف پیش بینی شده خود در سال های گذشته برسد.

 

بحران کم آبی هم از دیگر موانع پیش روی توسعه گردشگری در روستا است، این مسئله اگر با دقت مدیریت نشود بخش گردشگری را با چالش های اساسی همراه می سازد.

sifh_karnaval0-53.jpg

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی