نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. دى 1395 - 8:19
افتخاری برای هنر در کهگیلویه و بویراحمد؛
فانوس بهترین مستند برای "من سیلاب کلوارم"
در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار آثارِ آغازی بر یک پایان بهترین اثر بخش تولیدات رادیویی، جزیره فارسی بهترین اثر بخش جنگ نرم، دوئل بهترین مستند داستانی کوتاه و ترمینال غرب بهترین فیلم بلند داستانی انتخاب شد و همچنین شب‌نامه جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل،  آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار هفدهم دی ماه با حضور علاقمندان در فرهنگسرای بهمن برگزارشد.حسین دارابی یکی از فیلمسازان عمار قرائت قرآن را برعهده داشت.

از خانواده‌های شهیدان فلاح، محسنیان، همتی و نبی‌پور برای اهدای جوایز دعوت شد.

*برگزیدگان مدافعان حرم

هئیت داوران لوح افتخار بخش مدافعان حرم را به اثر «نبرد پالمیرا» ساسان فلاح فر و «فرمانده» به کارگردانی هادی نعمت اللهی اهداء کردند. فانوس این بخش به اثر «پل کارگردانی» امیر حسین نوروزی رسید.
جایزه ویژه این بخش به اثر «آهنگر» به کارگردانی محمدمهدی خالقی تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران به گروه رسانه‌ای فاطمیون به دلیل تولید تصاویر موثر اهدا شد.

* بخش سبک زندگی

لوح افتخار بخش سبک زندگی به مرجان اسماعیلی کارگردان مستند داشتن و نداشتن اهدا شد و فانوس این بخش به عباس صالح‌مدرسه‌ای به خاطر مستند «دوازده نفر» اهدا شد.

*مستند 44 نفر منتخب بخش اقتصاد مقاومتی

در بخش اقتصاد مقاومتی آرش انیسی کارگردان مستند حراج بزرگ و وحید فرجی کارگردان مستند «غزال ایرانی» لوح افتخار دریافت کردند. جایزه فانوس این بخش به مستند « 44نفر» به کارگردانی امیر مهر یزدان رسید.

 در ادامه این مراسم پدر شهید احمدی روشن متن بیانیه جایزه استقلال را اینگونه قرایت کرد:

این جشنواره برای عمّاریون است. کسانی در گوشه سرزمین با نیروی عشق کارستان می‌کنند. علم استقلال ایران روی دستان هنرمندان همچنان ایستاده و اینها شرافتمندانه از میراث شهدا پاسداری می‌کنند. نشان مردمی استقلال ازسوی استقلال طلب‌ترین یعنی خانواده شهدای هسته‌ای به شما تقدیم می‌شود که اهل استقلال ایران اسلامی هستید.

نشان مردمی استقلال توسط خانواده شهدای هسته‌ای تقدیم به رسول ممیان برای فیلم شخصیت وقتی گفتند نمی‌شود. نشان دیگر به کارگردان مستند زیر درختان زیتون از جناب آقای محمد جواد رحیمی به نمایندگی از آقای بلندنظر شخصیت این مستند تقدیم شد.

نشان استقلال بعدی تقدیم به خانوم جعفری شخصیت مستند 44نفر تقدیم شد. نشان استقلال آخر به خانوم چنور محمدی شخصیت مستند کرکوم تقدیم شد.

 در ادامه همسر شهید علی محمدی طی سخنانی گفت: چون هفته جاری سالگرد شهادت همسرم شهید احمدی روشن است، خواستار یک فاتحه برای ایشان از سوی شما هستم. از همه کسانی که برای این جشنواره زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم.

*بخش ویژه پاسداشت زنان حجاب

بخش ویژه پاسداشت زنان حجاب به مناسبت هفدهم دی ماه فاجعه گوهرشاد در زمان رژیم رضاشاه برگزار شد.

عبدخدایی از مبارزان علیه رژیم پهلوی که مادرش هم از شهدای فاجعه گوهر شاد بود،طی سخنانی گفت: من قدیمی‌ترین زندانی سیاسی مذهبی ایران هستم. دراعتراض به پیمان نظامی سنتو به زندان رفتم.

وی گفت: پدر من از کسانی بوده که با متحدالشکل شدن مخالف بوده و نشریه ای هم دراین باره منتشر می‌کرد. وی هم دوره شیخ محمد خیابانی بوده است. پدر من می‌گفت که ما کشوری کثیرالقوم هستیم. اقوام مختلف داریم که اینجا زندگی می‌کنند این اقوام طی سالیان دراز سنت‌هایی پیدا کردند و لباس‌هایشان با شرایط مختلف اتفاق نظر دارد. رضاخان از همه خواست یک شکل بپوشند. رضاخان مثل آتاتورک به مردم تحمیل کرد که یک شکل بپوشند. بنابراین پدر من به مشهد تبعید شد.

عبد‌خدایی در پایان خاطرنشان کرد: پاسبان‌ها به قدری بی‌رحم بودند که در جایی هم که مسئولیت پست دادن نداشتند، چادر از سر زنان می‌کشیدند. مادرم یک روز به حمام می‌رود و پاسبان حمله می‌کند که چادرش را بردارد و پای مادرم به پاشنه درب همسایه گیر می‌کند و با توجه به اینکه اینکه مادرم باردار بود فرزندش سقط می‌شود و خودش چند روز بعد از دنیا می‌رود.

*جوایز بخش نقد درون گفتمانی

در بخش پایانی جشنواره لوح افتخار نقد درون گفتمانی به سه اثر مستند «فراموش شده‌ها» به کارگردانی میکاییل دیّانی، «این دوربین مخفی نیست» به کارگردانی علی شیرزادیان و «مرثیه‌ای برای یک رویا» به کارگردانی صدرا علی بک اهدا شد.

همچنین فانوس بهترین مستند در این بخش به مستند «راه قریب» به کارگردانی علی کاظمی و «من، سیلاب و کلوارم» به کارگردانی سید مسعود پرهیزگاری تعلق گرفت. جایزه ویژه این بخش به مستند «داد» به کارگردانی حجت‌الله عدالت پناه اختصاص یافت.

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا