نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. دى 1395 - 7:24
مبنای اصلی اقتصاد مقاومتی باور به توان داخلی است، چطور می شود از کسانی که توانایی کشور را در آبگوشت بز باش هم نمی دانند، انتظار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم؟؟؟

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، محبوبه حیدری در یادداشتی نوشت: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه های اقتصادی. یعنی اقتصاد بدون نفت. یعنی اینکه وقتی قیمت نفت پایین آمد عزا نگیریم که چرا پایین آمد.

اقتصادی که بفرموده رهبر انقلاب درون زای برونگراست. درون زایی یعنی اتکا بتوان داخلی و برونگرایی یعنی با کشورهای دیگر در ارتباط باشیم و خودمان را محصور به مرزها نکنیم.

رهبر انقلاب پیشرفت های علمی و صنعتی 150 سال اخیر آمریکا را ناشی از اقتصاد مقاومتی می داند.

بیشتر تاکید اقتصاد مقاومتی تکیه به درون و توان داخلی است. حالا برای اینکه تکیه به درون وجود داشته باشد، برای هر بخش، نهاد، سازمان و مردم مسئولیت هایی تعریف می شود که بطور مختصر به بیان سه مورد می پردازیم:

مردم: بعضی میگویند ما که سرمایه آی نداریم که بتوانیم در اقتصاد مقاومتی موثر باشیم. نقش مردم تنها در سرمایه‌گذاری و تولید کالا خلاصه نمی شود بلکه مردم می توانند با خرید کالای ایرانی در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند.

رسانه: جهان امروز، جهان رسانه است و رسانه بیشترین تاثیر را بر مردم دارند. رسانه ای که در آن تجمل و مصرف گرایی تبلیغ می شود، آیا می‌تواند مروج اقتصاد مقاومتی باشد؟؟ قطعا نه، چرا که یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی صرفه جویی است. رسانه(صدا وسیما) مردم را به سمت مصرف زدگی سوق می دهد. شبکه خبر ساعتها به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخته، که جای تقدیر دارد. آیا تبلیغ یک ساعت خارجی در همین شبکه نمی تواند تمام این تلاشها را هدر دهد؟؟؟

دولت: وظیفه ی دولت تسهیل و رفع موانع تولید است. با دستور رئیس جمهور به آقای جهانگیری مبنی بر پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی بارقه هایی از امید را در دل روشن کرد که متاسفانه فقط در حد یک دستور ماند و تا حالا علمی نشده است.

اقدامات دولت که در ضدیت با اقتصاد مقاومتی است:
یادم هست مدت ها پیش جناب رئیس جمهور گفتند دولت قبل شغل ایجاد کرد، برای کارگران چینی نه کار گران ایرانی. حالا باید گفت دولت یازدهم با امضای قرار داد خرید بوئینگ، با خرید کشتی از کره، با استخدام آشپز هلندی و.... شغل ایجاد کرد ولی به بهای بیکار شدن جوانان ایرانی.

بدلیل اختلافی که بین ترکیه و روسیه پیش آمد، بهترین فرصت برای قبضه کردن بازار روسیه بود، ولی چرا از این فرصت استفاده نشد؟؟
مبنای اصلی اقتصاد مقاومتی باور به توان داخلی است، چطور می شود از کسانی  که توانایی کشور را در آبگوشت بز باش هم نمی دانند، انتظار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم؟؟؟

خانم ملاوردی بهتر است" تفکر ما نمی توانیم "را عقیم کنید.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی